Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire XIV • 23/2 - 25/2 2024 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 9 oktober 2023 kl. 16:56:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

thermopylai

Usch, inte ett j-a forum till. Jag är gärna med på John Company, kommer fredag kväll.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

David Sunnergren

Nä det är väl inte optimalt att planeringen sker i forum som ej är lättillgängliga för nya besökare, men men, vi lever ej i en perfekt värld heller...

tinG

Citat från: thermopylai skrivet 26 januari 2024 kl. 11:12:32Usch, inte ett j-a forum till. Jag är gärna med på John Company, kommer fredag kväll.

Jocke mfl.
Discordkanalen startades under pandemin för onlinespel under Gbg Galore 2021. Sen har många har hängt kvar för att spela med hjälp av vassal/discord. Ofrånkomligt att det bland startas upp diskussioner.
 :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Citat från: tinG skrivet 26 januari 2024 kl. 22:07:21
Citat från: thermopylai skrivet 26 januari 2024 kl. 11:12:32Usch, inte ett j-a forum till. Jag är gärna med på John Company, kommer fredag kväll.

Jocke mfl.
Discordkanalen startades under pandemin för onlinespel under Gbg Galore 2021. Sen har många har hängt kvar för att spela med hjälp av vassal/discord. Ofrånkomligt att det bland startas upp diskussioner.
 :)


Nej, nej. Det finns absolut inget att kritisera där!

Effekten som kan märkas nu är att det är dit diskussionerna har flyttat. Det är betydligt fler inlägg om vad som ska spelas på FFdl där än här på Krigsspel. Utan tvekan har de också minskat här på Krigsspel.

Är det generellt så? Det känns rimligt att ökad trafik på Discord minskar trafiken här men det finns kanske statistik?
"Hoppas det regnar i sommar!"

FRVO

Citat från: thermopylai skrivet 26 januari 2024 kl. 11:12:32Usch, inte ett j-a forum till. Jag är gärna med på John Company, kommer fredag kväll.

Kul! John Company-partiet finns i Excel-arket som Mikael Rydfalk skickade ut om du vill lägga till ditt namn.

thermopylai

Citat från: FRVO skrivet 27 januari 2024 kl. 11:30:01
Citat från: thermopylai skrivet 26 januari 2024 kl. 11:12:32Usch, inte ett j-a forum till. Jag är gärna med på John Company, kommer fredag kväll.

Kul! John Company-partiet finns i Excel-arket som Mikael Rydfalk skickade ut om du vill lägga till ditt namn.

Var då? Har letat på discord.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Rydfalk

#36
Citat från: thermopylai skrivet 27 januari 2024 kl. 13:06:27
Citat från: FRVO skrivet 27 januari 2024 kl. 11:30:01
Citat från: thermopylai skrivet 26 januari 2024 kl. 11:12:32Usch, inte ett j-a forum till. Jag är gärna med på John Company, kommer fredag kväll.

Kul! John Company-partiet finns i Excel-arket som Mikael Rydfalk skickade ut om du vill lägga till ditt namn.

Var då? Har letat på discord.


Skickar länken om du missat den.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Wes

John Company på fredag kväll.

vad blir det sen?
vad ska folk spela?

Jag är intresserad av att testa 1985 serien.


FRVO

Citat från: Wes skrivet  4 februari 2024 kl. 18:04:48John Company på fredag kväll.

vad blir det sen?
vad ska folk spela?

Jag är intresserad av att testa 1985 serien.


Jag spelar gärna 1985. Har du spelat 1985 mycket? (Är det någon annan som vill testa så spelleder jag gärna också.)

tinG

Citat från: FRVO skrivet  5 februari 2024 kl. 09:12:38
Citat från: Wes skrivet  4 februari 2024 kl. 18:04:48Jag är intresserad av att testa 1985 serien.


(Är det någon annan som vill testa så spelleder jag gärna också.)

Lite nyfiken. Bortsett dina youtubeverk har jag 0 förkunskaper.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Wes

Citat från: FRVO skrivet  5 februari 2024 kl. 09:12:38Jag spelar gärna 1985. Har du spelat 1985 mycket? (Är det någon annan som vill testa så spelleder jag gärna också.)

Noll

Men jag är intresserad att prova för att se om det är något man bör investera i.

Scipio

Det vore skoj om det gick att få ihop ett parti Tanto Monta på onsdagen om vi är tillräckligt många intresserade (tänker start senast 17), det finns två platser kvar just nu.

https://boardgamegeek.com/boardgame/291334/tanto-monta-rise-ferdinand-and-isabella

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

FRVO

Citat från: Wes skrivet  5 februari 2024 kl. 10:27:28
Citat från: FRVO skrivet  5 februari 2024 kl. 09:12:38Jag spelar gärna 1985. Har du spelat 1985 mycket? (Är det någon annan som vill testa så spelleder jag gärna också.)

Noll

Men jag är intresserad att prova för att se om det är något man bör investera i.

Jonas/Anders, då föreslår jag följande: Jag letar fram ett scenario där ni får testa sjö-,flyg, och landbaserade stridskrafter mot varandra. En eller två landstigningar också. Ni ansvarar för strategi och operationer för var sin sida i konflikten. Jag är neutral men assisterar båda efter behov. Dessutom hjälper jag er med allt spelmekaniskt. Det går nog åt åtminstone en halvdag för att få lite känsla för de olika delarna, men vi kan avbryta om någon inte gillar det, och förlänga om ni får feeling. Hur låter det? Öppen för andra förslag på upplägg.

Wes

Citat från: FRVO skrivet  5 februari 2024 kl. 11:14:37Jonas/Anders, då föreslår jag följande: Jag letar fram ett scenario där ni får testa sjö-,flyg, och landbaserade stridskrafter mot varandra. En eller två landstigningar också. Ni ansvarar för strategi och operationer för var sin sida i konflikten. Jag är neutral men assisterar båda efter behov. Dessutom hjälper jag er med allt spelmekaniskt. Det går nog åt åtminstone en halvdag för att få lite känsla för de olika delarna, men vi kan avbryta om någon inte gillar det, och förlänga om ni får feeling. Hur låter det? Öppen för andra förslag på upplägg.

Låter bra för min del.

Scipio

På FFdLXIV så kommer vi åter igen hålla den uppskattade Krigsspels-quizzen.

Som vanligt så kommer den att hållas på lördagen efter trerättersmiddagen och första priset sponsras av Three Crown Games.





https://www.threecrownsgames.com/
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"