Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2024 • Onsdag 8 maj - söndag 12 maj

Startat av Rydfalk, 12 april 2024 kl. 10:45:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Snön har lämnat oss med våren kommer LinCon!
Krigsspelsrummet Blipp och Figg kommer att finnas på plats!

Vi kör det vanliga, förhoppningsvis lite nya saker. Vill du demonstrera något under konventet så ta gärna fram en A3-presentation och skriv ut så kan vi göra reklam! Samma sak om du vill sätta upp något visuellt monster!

En kanske två dagar beställer vi nåt kineskäk eller så som burgarersättning.
Vill vi så kan vi besöka något lokalt ölhak.

/Mikael & c:o

Ps. Tjuvstart på onsdagen som vanligt men räkna med att söndagen är platt... väldigt platt och fadd.
"Hoppas det regnar i sommar!"

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

1914

BjornH


Vidarrr

Jag och Tage kommer. Skulle någon vara intresserad av något lite längre/större multiplayer så är vi sugna. Tänker typ Here I Stand/Virgin Queen/Struggle of Empires men är öppen för förslag.

chumchu

Struggle of Empires och Here I Stand låter båda kul

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

pelle


Delirium

Gärna Here I Stand och kan pröva Struggle of Empires.
1914

Vidarrr

Jag räknar till 5 potentiella HiS-deltagare. Vad tror ni om att dra igång på torsdag fm? Om vi sätter en tid så kan vi säkert rota rätt på en sjätte deltagare.

Erlend

Jeg tar gjerne den sjette plassen til Here I Stand, om det er okei for deg Vidarrr :)

Er gjerne med på et større spill en av de andre dagene også. Tenker å bruke LinCon på å vandre mellom krigsspel og indierummet.



Vidarrr

Citat från: Erlend skrivet 29 april 2024 kl. 22:32:46Jeg tar gjerne den sjette plassen til Here I Stand, om det er okei for deg Vidarrr :)

Er gjerne med på et større spill en av de andre dagene også. Tenker å bruke LinCon på å vandre mellom krigsspel og indierummet.




Det låter toppen. Roligt! Rekommenderar Advanced Civilization på fredagen om du vill ha ett riktigt långt spel!

Delirium

#12
Bra med HIS där.

Jag letar spelare till klassikern Age of Renaissance. Kan det väl och är GM om vi kan bli fler än sex.
Du kan inte se bilagor på denna tavla.
Du kan inte se bilagor på denna tavla. 
1914

Scipio

Synd att jag inte kan komma, många roliga spel på gång!

Men jag måste fråga om AoR, behövs det verkligen plexi? Spelplanen är ju monterad.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Vidarrr

Age of Renaissance var länge sen... Lite rycker det allt  8)