Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVII • 1/10 - 5/10 2025 • DISKUSSIONSSTRÅD

Startat av Rydfalk, 25 februari 2025 kl. 17:37:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

"Ja, ja... nog pratat om de djäkla spelen!
Vad äter vi?"

Meny, några måltider bestäms först på måndag.
"Hoppas det regnar i sommar!"

theeverything

Citat från: Rydfalk skrivet 26 september 2025 kl. 19:28:58"Ja, ja... nog pratat om de djäkla spelen!
Vad äter vi?"

Meny, några måltider bestäms först på måndag.

Det känns redigt tråkigt att jag inte fick till det i år. Tror ni kommer få det toppen! Vi ses nästa gång istället!

Andreas Lundin

Vilken tur! Jag har precis börjat hålla på att tappa brallerna och kontemplerade ett nytt hål i skärpet. Nu behöver jag inte tänka på det på ett tag.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Andreas Lundin

Okej, nu när det är klart att jag åker. Vad ska man spela? Ska jag bara vänta på att bli inbjuden till något parti eller ska jag föreslå något för oss få som inte redan har något att lira?

Jag vill exempelvis få upp mitt Europa Universalis på bordet igen.

Kanske också det lite halvknepiga Rome Total War.

Bild för inspiration

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet 29 september 2025 kl. 14:17:43Okej, nu när det är klart att jag åker. Vad ska man spela? Ska jag bara vänta på att bli inbjuden till något parti eller ska jag föreslå något för oss få som inte redan har något att lira?
På lördag så håller jag i ett parti "Great Northern War Battles: Helsingborg 1710".
Det finns i skrivande stund tre lediga platser ifall du vill uppleva / lära om SNK och karolinsk stridsteknik.

Du kan anse dig inbjuden!  :D
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

David Sunnergren

Citat från: Andreas Lundin skrivet 29 september 2025 kl. 14:17:43Jag vill exempelvis få upp mitt Europa Universalis på bordet igen.

Svårt spel att få upp på bordet på konvent då min upplevelse är att det man vill spela tar lite väl lång tid, men t.ex. i vår, när jag är med ons-sön är jag villig att ge det ett försök. Då har förhoppningsvis expansionen kommit med med flera nya intressanta scenarion.

Andreas Lundin

Citat från: David Sunnergren skrivet 29 september 2025 kl. 14:40:44
Citat från: Andreas Lundin skrivet 29 september 2025 kl. 14:17:43Jag vill exempelvis få upp mitt Europa Universalis på bordet igen.

Svårt spel att få upp på bordet på konvent då min upplevelse är att det man vill spela tar lite väl lång tid, men t.ex. i vår, när jag är med ons-sön är jag villig att ge det ett försök. Då har förhoppningsvis expansionen kommit med med flera nya intressanta scenarion.

Jag har den extra scenarieboken. Flera kul scenarier där.

David Sunnergren

Citat från: Andreas Lundin skrivet 29 september 2025 kl. 14:58:28
Citat från: David Sunnergren skrivet 29 september 2025 kl. 14:40:44

Jag har den extra scenarieboken. Flera kul scenarier där.

Jo det finns några kul där, men ännu fler i expansionen som det verkar, får se om de någonsin spelas.

Johan G

Citat från: Andreas Lundin skrivet 29 september 2025 kl. 14:17:43Kanske också det lite halvknepiga Rome Total War.

Bara om ni står på stolarna och håller lika bra pre-battle speeches som i ettan...

nielsen.filip

Jag får tyvärr ställa in med mycket sen framförhållning. Väldigt tråkigt då jag inte var med i vintras och tror att det blir svårt i vinter igen.  :cry:

Sköt er!

David Sunnergren

Citat från: nielsen.filip skrivet 29 september 2025 kl. 19:21:39Jag får tyvärr ställa in med mycket sen framförhållning. Väldigt tråkigt då jag inte var med i vintras och tror att det blir svårt i vinter igen.  :cry:

Sköt er!

Tråkigt, men det kommer fler gånger

Rydfalk

Då hälsar vi höstens siste reserv(?) Pär välkommen.

Pär återvänder till brottsplatsen då han, i sin ungdom, var en av oss tre som startade Friendly Fire 2003.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Empires in Arms
Civil War
(Är det 90-tal igen??)