Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

grafik till countertillverkning

Startat av Cyberchrist, 15 maj 2006 kl. 12:05:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Cyberchrist

Hejsan alla glada

Någon som kan hjälpa mig att få tag på grafik till countertillverkning.

Just nu är jag inne i ett stim med historiska spel/scenarion.

Grafik/silhuetter/symboler, vad som helst kan duga, även om jag förderar silhuetter.

Om någon har några hempulade counterark i photoshop format som jag kan få använda som template så vore jag också evigt tacksam.

All hjälp och smarta tips mottages med största tacksamhet.

A F

Mejla mig off-lista.

Andreas Lundin

CiteraJust nu är jag inne i ett stim med historiska spel/scenarion.

Låter ju kul. Detaljer? :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Cyberchrist

Just nu sitter jag och fipplar med det som kallades "slaget på blodsfältet", när Prins Roger av Antiochias och 700 riddare och ytterligare 3500 fotsoldater massakerades 28 Juni 1119 strax utanför Sarmanda.

Jag försöker hitta balansen i spelet och sitter och funderar på om spelet till viss del ska vara kortdrivet eller inte.

Andreas Lundin

Ja, det låter onekligen skojigt! Jag har själv klurat på att göra ett blippspel av Terry Gores table-top-regler "Medieval Warfare". Kanske med "Arn-tema" (men det låter iofs lite uttjatat för att vara ärlig). Men jag orkar nog inte göra färdigt det...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Cyberchrist

Citat från: "Andreas Lundin"Ja, det låter onekligen skojigt! Jag har själv klurat på att göra ett blippspel av Terry Gores table-top-regler "Medieval Warfare".

Terry Gore´s medieval warfare har fått väldigt bra recensioner och verkar vara en källa till inspiration för många.  :up:

Skulle du kunna tänka dig att skiljas från den regelboken för en liten slant eller kanske i utbyte mot någonting annat ?

Andreas Lundin

Nja...

Tror inte det. Jag är rätt så fäst vid den. Det är ju bara att beställa en egen från SAGA publishing vettja! http://www.saga-publishing.com/

Cyberchrist

Tackar för länken !

tobias

Om någon tar fram några smidiga templates och vill dela med sig av dessa så kag vi lägga upp dem här på sidan. Maila mig om detta isåfall: mailto:tobias@krigsspel.se">tobias@krigsspel.se
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Tommy Röhs

denna sida har några olika fonter som man kan använda.

http://www.mapsymbs.com/