Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Man häpnar så att man får hjärnskakning

Startat av A F, 2 augusti 2006 kl. 23:35:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon Karlsson

Japaner... Vet de inte att hexarna måste vara mindre än brickorna om det skall vara ett Riktigt Krigsspel(tm)? Det där spelet skulle ju små barn eller pensionärer med Parkinsons kunna spela.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

A F

Citat från: "Jon Karlsson"Ett Riktigt Krigsspel(tm)?

Det är design, darling.

8)

Det är där vi har queerfrågan. Jag känner mig som nån sexuellt misstänkt kändisfrissör när jag försöker tala grafisk formgivning med MMP/The Gamers. För dem ser både DAKs och WiFs kartor både koola & funktionella ut. :cry:

Holmgren

Jag vågar nog påstå att krigsspel.se aktivt främjade hbt-rörelsen när vi i den här tråden försökte reda ut huruvida Jenny Wade var lesbisk... I samma tråd tog också Anders Fager på sig följande forumsfunktioner:

Citat från: "Anders Fager"Visst, jag är www.krigsspel.se's HomO, DiskO, JämnO, PrettO, FettO, PervO & TulO.  :D
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Citat från: "Holmgren"Jag vågar nog påstå att krigsspel.se aktivt främjade hbt-rörelsen när vi i den här tråden försökte reda ut huruvida Jenny Wade var lesbisk...

Det väsentliga med den tråden var att vi avslöjade Samantha Fox. Ett årtionde av svettiga pojkrumsdrömmar puveriserades på en sekund.

:?

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Ett årtionde av svettiga pojkrumsdrömmar puveriserades på en sekund. :?

Sannerligen en sorgens dag...  :cry:
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

CiteraDe japanska blipparna i Fire in the Sky...?

Du glömde att säga att de, förutom att de är rosa, är blommiga på baksidan!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: "tinG"De japanska blipparna i Fire in the Sky...?
Hmm, Fire in the Sky fick nyligen pris för "Best Wargame Graphics" av Charles S. Roberts Awards...vad ska man tro om det...    :D
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "Scipio"Hmm, Fire in the Sky fick nyligen pris för "Best Wargame Graphics" av Charles S. Roberts Awards...vad ska man tro om det...    :D

Du menar förutom att ingen på Clash of Arms eller WiF-teamet kommer att förstå varför?  :P  :P  :P

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Du menar förutom att ingen på Clash of Arms eller WiF-teamet kommer att förstå varför?  :P  :P  :P
Vet inte vad det är för team, men ska inte japanska brickor vara gula eller...trodde att traditionen inom hobbyn dikterade det...   :P

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Du menar förutom att ingen på Clash of Arms eller WiF-teamet kommer att förstå varför?  :P  :P  :P
Vet inte vad jag ska tycka om CoA eller WiF men jag måste erkänna att jag alltid blir märkligt upphetsad när jag ser en gammal GDW-karta...  

Dom är bara så vackra alltså.   :oops:

A F

Citat från: "Scipio"Vet inte vad jag ska tycka om CoA eller WiF men jag måste erkänna att jag alltid blir märkligt upphetsad när jag ser en gammal GDW-karta...  

Dom är bara så vackra alltså.   :oops:

Kan bara hålla med. De är ruggigt stilrena. Det finns siter för oss. "www.tanderdupagdw.com"

:up:

Yngve

CiteraDu glömde att säga att de, förutom att de är rosa, är blommiga på baksidan!

Du har jättefel! De är blommiga på FRAMsidan!

Åsså är ju körsbärsblommor ultramacho på japanska.

Se mer på Friendly Fire///Yngve

A F

Citat från: "Yngve"[Åsså är ju körsbärsblommor ultramacho på japanska.

Kanske är det så att vi missar något i symboliken här?

I Dalsland (har jag fått berättat för mig) så var Feddie Mercury & Queen stenhårda rockers och hjältar i bland raggarna ända tills den dag pesten tog Freddie. Och de dalsländska raggarna sa i kör "inte vår Freddie!!!" Ty som dom såg det så var Freddies hundhalsband, skinnkeps & vita kroppsstrumpa ultramacho...

:ultra:

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"I Dalsland...

Inavel kan ha kluriga bieffekter.  :P

Bör dock nämnas att Queen är jeklarns bra!
En mycket bitter liten man.

Yngve

Citat från: "BigPapaBear"Bör dock nämnas att Queen är jeklarns bra!

Fast namnet kanske inte är taget helt på måfå  :oops: