Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bredbandsbolaget

Startat av Andreas Johnson, 31 augusti 2006 kl. 16:09:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Johnson

Vi ska flytta och måste ha en ny leverantör av bredband. Kollade upp Bredbandsbolaget och det verkar ju bra: ingen bindningstid, låg kostnad etc. MEN sen såg jag att leveranstiden ligger på 2- 4 veckor! Vem vill vänta i en månad på bredband?

Nån som har nån erfarenhet av Bredbandsbolaget som dom vill dela med sig av?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Stardust

Jag har BBB ADSL 24Mbit. Leveranstiden var nog ca 4 veckor tror jag.

Dock är jag lite besviken över att jag inte kommer upp i mer en 15Mbit/sek i hastighet trots att jag bor bara 1km från växeln. Annat än det har jag inga klagomål, dock har jag sätt att många klagar över att deras nät ofta inte funkar men det är inget jag har upplevt.

Jag har även telefon med BBB och där har jag inte heller upplevt några problem.

mib

Jag har också BBB ADSL 24 Mbit/s.

Jag kommer väl upp i 13 Mbit/s downstream, och knappt 1 Mbit/s upstream (TP-test, vilket enligt BBB motsvara 85% av levererad bandbredd). Jag bor centralt i Eskilstuna och har kanske 200 m till telestationen fågelvägen, hur många kabelmeter det är vet jag dock inte.

Vi har haft en hel del tillfälliga avbrott, men de är oftast rätt korta (< 1 h).

/Michael

Vvornth

Jag sitter just nu och väntar på att få BBB 24 Mbit. Jag får det som ett erbjudande med ett grattis kvartal för att det förra abbonemanget jag hade med dom inte höll måttet och kunde ha dag-långa avbrott varje månad.

Tjänsten är nu försenad på tredje veckan (jag beställde i slutet på Augusti). De skickar någon snubbe från nätverksakuten hem till mig på måndag för att styra upp det hela. Funkar det inte då så skiter jag i dom och går över till Com Hem direkt. Kan tyvärr inte rekommendera BBB.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Johnson

OK, tack för kommentarerna. Just nu lutar det åt att det blir
UPC som levererar genom kabelnätet....
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Andreas Lundin

Jag har haft BBB i fem år. Aldrig någon icke inplanerad nedtid vad jag vet. Fast vi har jävligt snabb lina. Hur snabb vet jag inte... Den som kostar en jävla massa i månaden... Som ni märker har jag inte mycket sifferkoll. Jag betalar räkningen och surfar vidare. Däremot är jag mer än nöjd med driftsäkerheten. :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Tommy Röhs

Å själv betalar jag 230:- i månaden för 10/10 Mbit.  

Har option att uppgradera till 100/100 Mbit för 349:-
 :ultra:

carlsson

Citat från: "Tommy Röhs"Å själv betalar jag 230:- i månaden för 10/10 Mbit.  

Har option att uppgradera till 100/100 Mbit för 349:-
 :ultra:

DET var billigt! :up:
Vilken leverantör?
Andreas Carlsson, Borås, Sweden

www.aslsweden.com
www.trojangames.se