Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GMT + Tullen = Sant?

Startat av BigPapaBear, 24 september 2006 kl. 09:51:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Har inte riktigt hängt med i diskussionen på Comsimworld senaste veckan, men det ryktas om att GMT ska börja skriva ut det riktiga produktvärdet på den lilla blå deklarationslappen. Det innebär att spelen kommer att bli ca. Moms+100 spänn avgifter dyrare för oss stackars européer.

:down:  :down:  :down:  :down:  :down:

Känns som att jag lär sluta P500:a spel och istället vänta på att handlare med en "liberalare" handelspolicy får in spelen. Men hur ska spelen då nå över den magiska 500/750-gränsen...?  :?
En mycket bitter liten man.

Elimää

Citat från: "BigPapaBear"Har inte riktigt hängt med i diskussionen på Comsimworld senaste veckan, men det ryktas om att GMT ska börja skriva ut det riktiga produktvärdet på den lilla blå deklarationslappen. Det innebär att spelen kommer att bli ca. Moms+100 spänn avgifter dyrare för oss stackars européer.

:down:  :down:  :down:  :down:  :down:

Känns som att jag lär sluta P500:a spel och istället vänta på att handlare med en "liberalare" handelspolicy får in spelen. Men hur ska spelen då nå över den magiska 500/750-gränsen...?  :?

Det var väl knappast oväntat, att göra olagliga saker kan väl knappast något seriöst företag hålla på med på längre sikt. Det är dock tråkigt att det blir så himla dyrt, men det är väl knappast GMTs fel.
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

BigPapaBear

Citat från: "Elimää"men det är väl knappast GMTs fel.

Näe, det är det ju inte. Men när jag blir president, då...  :twisted:

Andreas Lundin

Kan man inte beställa p500-spel via UGG? De finns väl inom Eu, vilket betyder inga extra avgifter... Eller är jag ute och cyklar?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Kan man inte beställa p500-spel via UGG? De finns väl inom Eu, vilket betyder inga extra avgifter... Eller är jag ute och cyklar?

UGG-prylarna är redan tullade och momsade eftersom de har kommit in i EU. Helt klart en möjlighet alltså.