Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lund 330 År

Startat av A F, 15 november 2006 kl. 09:25:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Snart är det dags att fira. Men hur firas detta volkslascht på ett värdigt sätt? Några förslag bortom att hysteriskt skrattande banka ett wienerbröd till mos?

 :ultra:

sfclinken

#1
Citat från: "Anders Fager"Snart är det dags att fira. Men hur firas detta volkslascht på ett värdigt sätt? Några förslag bortom att hysteriskt skrattande banka ett wienerbröd till mos?

 :ultra:

Fira? Jag ska sörja...Skånes framtid beseglades och vi blev utan billig öl.  :shock:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

silversixx

#2
Men å andra sidan slipper du vara dansk. Det vill väl ingen vara?

Andreas Lundin

#3
Tips på radioprogram om slaget vid Lund

Annars tänkte jag nog inte fira alls. Vore kul om det fanns ett "jubileumsspel". Kankse finns ett om 5 år (335-årsjubileum?)?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#4
Citat från: "silversixx"Men å andra sidan slipper du vara dansk.

Nope, alla skåningar är danskar.  :P
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#5
CiteraNope, alla skåningar är danskar.

Hrrrm.. I sådana fall skulle jag vilja betrakta mig som sörmlänning i skånsk exil... fast jag undrar, om jag tvingades välja bort min sörmländska identitet, om jag inte hellre skulle vilja vara dansk än skånsk... :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#6
Citat från: "Andreas Lundin"Hrrrm.. I sådana fall skulle jag vilja betrakta mig som sörmlänning i skånsk exil... fast jag undrar, om jag tvingades välja bort min sörmländska identitet, om jag inte hellre skulle vilja vara dansk än skånsk... :wink:

Jag har hört dig prata, Andreas. Du är definitivt asylsökande sörmlänning i Danmark.  :D Vilket är bra.
En mycket bitter liten man.

sfclinken

#7
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "silversixx"Men å andra sidan slipper du vara dansk.

Nope, alla skåningar är danskar.  :P

Jag är "Skåning". Men i andra hand måste jag säga att jag är svensk...

Som den goda överläkaren (EHJ) på "Rigshospitalets" tak sa:

-Tack ni svenska vakttorn. Med plutonium får vi dansken på knä. Här Danmark, utskitet ur kalk och lera. Där Sverige, hugget ur granit.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "