Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lund 330 År

Startat av A F, 15 november 2006 kl. 09:25:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Snart är det dags att fira. Men hur firas detta volkslascht på ett värdigt sätt? Några förslag bortom att hysteriskt skrattande banka ett wienerbröd till mos?

:ultra:

sfclinken

Citat från: "Anders Fager"Snart är det dags att fira. Men hur firas detta volkslascht på ett värdigt sätt? Några förslag bortom att hysteriskt skrattande banka ett wienerbröd till mos?

:ultra:

Fira? Jag ska sörja...Skånes framtid beseglades och vi blev utan billig öl.  :shock:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

silversixx

Men å andra sidan slipper du vara dansk. Det vill väl ingen vara?

Andreas Lundin

Tips på radioprogram om slaget vid Lund

Annars tänkte jag nog inte fira alls. Vore kul om det fanns ett "jubileumsspel". Kankse finns ett om 5 år (335-årsjubileum?)?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Men å andra sidan slipper du vara dansk.

Nope, alla skåningar är danskar.  :P
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

CiteraNope, alla skåningar är danskar.

Hrrrm.. I sådana fall skulle jag vilja betrakta mig som sörmlänning i skånsk exil... fast jag undrar, om jag tvingades välja bort min sörmländska identitet, om jag inte hellre skulle vilja vara dansk än skånsk... :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Hrrrm.. I sådana fall skulle jag vilja betrakta mig som sörmlänning i skånsk exil... fast jag undrar, om jag tvingades välja bort min sörmländska identitet, om jag inte hellre skulle vilja vara dansk än skånsk... :wink:

Jag har hört dig prata, Andreas. Du är definitivt asylsökande sörmlänning i Danmark.  :D Vilket är bra.
En mycket bitter liten man.

sfclinken

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "silversixx"Men å andra sidan slipper du vara dansk.

Nope, alla skåningar är danskar.  :P

Jag är "Skåning". Men i andra hand måste jag säga att jag är svensk...

Som den goda överläkaren (EHJ) på "Rigshospitalets" tak sa:

-Tack ni svenska vakttorn. Med plutonium får vi dansken på knä. Här Danmark, utskitet ur kalk och lera. Där Sverige, hugget ur granit.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "