Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsrummet - GothCon XXXI - Arrangörer sökes!

Startat av tobias, 26 februari 2007 kl. 12:14:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tobias

Hej!

Det börjar så smått bli aktuellt med planeringen av Krigsspelsrummet på GothCon XXXI. I dagsläget är jag den enda arrangören, vilket inte är en hållbar lösning.
Totalt kan vi vara två arrangörer, med två hjälpredor/spelledare.

Man får gratis inträde, mat (i någon omfattning) och så ska det nog kunna ordnas t-shirt fortfarande hoppas jag. Dessutom ska vi se om vi kan slänga in någon bonus från krigsspel.se också.
Det arbete man behöver lägga består i att vara tillgänglig och hjälpa personer till rätta i rummet. Hjälpa folk igång med enklare, nybörjarvänliga krigsspel. Det går utmärkt att spela samtidigt som man är arrangör.

Intresserad? Hör av dig till mig via mail eller PM. Jag kan inte hålla i rummet ensam, utan behöver hjälp!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

f98alda

Har du fått tag på några fler arrangörer än?

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

tobias

Nej, det ser dåligt ut tyvärr. :(
/Tobias

f98alda

Citat från: "tobias"Nej, det ser dåligt ut tyvärr. :(

Fick du mitt pm?

Jag kan tänka mig att vara arrangör om det inte finns nån bättre.
Största problemet är väl min något begränsade regelkunskap, men nånstans måste man ju börja...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Mattias Rönnblom

Får man plats med ett OCS i krigsspelsrummet? Jag funderar på att åka på GothCon och köra något Enemy at the Gates eller GB II-scenario.

tinG

Citat från: "Mattias Rönnblom"Får man plats med ett OCS i krigsspelsrummet? Jag funderar på att åka på GothCon och köra något Enemy at the Gates eller GB II-scenario.
Om det är samma lokal som förra året så blir det inga problem. Roger och jag satte upp WaR2 i fjol och det är ungefär lika stort, ytmässigt.

Planerar du köra OCS 4.0?

/j
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Mattias Rönnblom

4.0 finns väl bara i beta-version? Planen är att köra 3.1.

tobias

Ett OCS vore förbannat trevligt!
/Tobias

tobias

Har nu fått hjälp av två personer, nämligen f98alda och Brain. Stort tack till er!
Rummet kommer att öppna samtidigt som konventet, 19:00 på torsdagen.
/Tobias

Mattias Rönnblom

Min skjuts och OCS-motståndare har bangat ur, så det är inte säkert att jag kan komma på GothCon och spela OCS.

Vvornth

Trist! Dags att spamma Sverok forumet efter samåkande till Götlaborg?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tobias

Citat från: "Mattias Rönnblom"Min skjuts och OCS-motståndare har bangat ur, så det är inte säkert att jag kan komma på GothCon och spela OCS.
Det är ju otroligt tråkigt när det faller på en sådan sak. Hoppas att du kan hitta någon annan att åka med.

Brain kommer att plocka med lite ASL-prylar, så motstånd finnes för er ASL-spelare. Nybörjare är också välkomna!
/Tobias

A F

TOBIAS. Ring mig!!!