Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Patrick_T

Göteborg / 2015-06-27 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 26 maj 2015 kl. 10:16:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Quartermaster General? 90 minuter med lite erfarenhet, annars två timmar.

Någon som vill lägga lite tid på något lite längre halvtokigt multiplayer?

Är seriöst intresserad av att spela Soldier Kings till exempel, har det uppställt hemma nu för jag vet inte vilken gång i ordningen men jag får aldrig ändan ur vagnen. http://www.boardgamegeek.com/boardgame/2997/soldier-kings


Dungeons and Dragons och Kingmaker

aegneus

Om du garanterar en upplevelse är jag garanterat intresserad :).  240 min playtime och nya spelare?  Frågan är om man hinner långt....

Delirium

Aldrig spelat Soldier Kings, så svårt att garantera något mer än förvirring.  :P

Hur som helst, finns många alternativ om det finns folk som vill hoppa på ett multiplayer, behöver ju inte ta hela dagen dessutom så man kan hinna med annat. Fler val:

Here I Stand? Age of Renaissance? Game of Thrones? - behöver nog inte presenteras

Axis & Allies 1914? - en högoddsare

Fief 1429 http://www.boardgamegeek.com/boardgame/152470/fief-france-1429 - rätt så nytt

Fire in the Lake eller annat COIN?


Dungeons and Dragons och Kingmaker

nielsen.filip

Jag är gärna med på något alldeles för långt multiplayer-spel. Kan till och med tänka mig läsa lite regler innan för att snabba på det.

Delirium, du säljer inte ditt Soldier Kings längre eller?

Delirium

Kul Filip, låt oss avvakta och se vad folk är sugna på. Kanske finns andra alternativ jag inte tänkt på så klart.

Soldier Kings har jag haft ett kluvet förhållande till länge men nu har jag bestämt mig för att ge det en chans. Om det inte funkar ska det bort.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

aegneus

Jag kommer ju inte komma före typ.. 17? men Soldier Kings låter roligt att prova. Om ni startar så pass sent.

Delirium

Dungeons and Dragons och Kingmaker

Patrick_T

OK, prattade med Philippe som trånar efter multiplayer spel, och vadför inte Soldier Kings.
Då kan man räkna med två fransmän ...  :)
Finns det ett sätt att sprida reglerna ?

PS: Såg att det finns en strategi bok, "Enlightened Warlords, A Player's Guide to Soldier Kings", som fanns innan att köpa i pdf format, men den möjlighet verkar borta ...

Delirium

Bra, men bara en kan spela fransman på riktigt. ;)

Ska bli kul, men alla måste vara medvetna om att ingen har spelat spelet så det kan bli katastrof.  :cry:

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/2997/soldier-kings

Under filer finns faktiskt regler på franska men inget annat språk men det borde ju tillfredsställa våra två fransmän?

http://www.avalanchepress.com/gameSoldierKings.php

Här finns bra beskrivningar av spelet plus en del artiklar för den som är intresserad.

Jag kan försöka scanna reglerna och skicka ut till de som är intresserade men jag är notoriskt dålig på sådan teknik...

Jag föreslår att vi börjar cirka 17 när Anders Egneus kommer.

Vi är: jag, Anders E, Filip N, Phillip, Patrick än så länge. Fler?  :up:
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Delirium

CiteraPlayers have allies; some are set at the beginning of the game, others alliances are forged during the course of play. Everyone else is an enemy. No one is "neutral"; those are just enemies you haven't attacked yet.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

aegneus

Learn to play in five minutes länken var ju bra.:)

Jag skall göra mitt bästa för att pusha fram min ankomsttid så mycket jag kan.

Jon

Jag har begärt ledigt från jobbet, man kan ju alltid hoppas...

Delirium

Nu har jag skannat regler och relevant scenario till Soldier Kings. Maila mig på bjornengqvist@gmail.com så mailar jag tillbaka med filen, den blev hyggligt stor som pdf.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

aegneus

Det här verkar ju inbjuda till ren Hawaii!

Formal alliances can be broken at any time.

Delirium

Dungeons and Dragons och Kingmaker