Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Strv102r

Replay av XTRs Lion of Ethiopia

Startat av Strv102r, 22 februari 2020 kl. 22:12:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r



I sydväst närmar sig den italienska kåren Negheli och förbereder ett anfall mot uppbådet som försvarar vägen. Gasbombning är numera normalförfarande.






Både Graziani och De Bono närmar sig det försvarade vägskälet öster om Addis Abeba från sydost respektive nordost.






Gasade och underlägsna på så många sätt, men inte i mod eller offervilja. Uppbådet vid Negheli tillintetgörs, men det kostar italienarna en division. Kåren har nu handlingsfrihet med två motoriserade regementen.






Graziani och De Bono inleder slutslaget om Addis Abeba. Hailie Selassie grupperar sig i staden.  I norr går två klanuppbåd till samordnat anfall, tar terräng, och skär faktiskt av De Bonos underhållsväg!
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r



Graziani bryter genom vägskälsställningen öster om Addis. De Bono däremot avbryter anfallen mot Addis och lägger veckan på att ta bort hotet från Raserna (klanledarna, Ras ordagrant tydligen huvud) mot underhållsvägarna. Allt flyg går åt till det. Kåren (- -) som passerat Negheli närmar sig från sydväst. Hailie Selassie lämnar Addis mot nordväst.






Graziani och kåren från Negheli slår sig fram till Addis södra utkanter. De Bono återupptar sin offensiv mot Addis och närmar sig från nordost. Hailie Selassie går över gränsen till det engelska Sudan i exil.






Addis faller. Dese, Negheli och Harare har redan fallit. Bara Gondar återstår i norr. Men det räcker för Sudden death. Italiensk seger, men den var ytterst dyrköpt. Förlusterna har varit häpnadsväckande.

Mycket bättre, roligare och spännande spel än man kunnat ana! Och lärorikt så klart.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Jag har hört mycket gott om det tidigare och blir nu sugen på att prova mitt exemplar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Citat från: Elias Nordling skrivet 12 mars 2020 kl. 15:01:36
Jag har hört mycket gott om det tidigare och blir nu sugen på att prova mitt exemplar.

Gör det! Och tala om hur det utvecklade sig. Min motståndare nyttjade flyget för närunderstöd, enbart, innan han fick tillgång till gas. Det var nog ett misstag. Man får ganska bra långsiktig verkan även utan gas av attackinsatser på djupet.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Kanger

Detta spel är en gammal favorit. I något nummer senare så kom det ersättningsmarkörer med en baksida till de italienska divisionerna. De blir alltså två-steppade vilket är rimligt. Ett riktigt kul spel!