Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tinG

Blippspel Galore XVIII - 12-14 januari 2024

Startat av tinG, 11 november 2023 kl. 11:57:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

CiteraKära vänner!

Vår lilla grupp av Göteborgs-med-omnejd-krigsspelare, under överinseende av marskalk Patrick bjuder härmed in er alla till Blippspel Galore nummer XVIII. Denna gång helgen 12-14 januari. Plats är som vanligt lokalen i före detta biograf Svea, Sveaplan 29 (i den sk Linnéstaden) i Göteborg.

Vi öppnar på fredag eftermiddag, ca kl 16 och bommar igen på söndag eftermiddag ungefär samma tid.

Kyl, frys och matlagningsmöjligheter finns men vi har ingen kiosk eller liknande. Det är tradition att gå till Gyllene Prag i samlad trupp på lördagen, i övrigt finns gott om butiker och restauranter i närheten. Kaffe finns alltid tillgängligt.

Vi är glada om man anmäler att man tänker komma så vi har lite kunskap om hur mycket bordsutrymme och annat som behövs, men anmälan är inte bindande. Det kostar omkring hundra kronor att vara med hela helgen men normalt blir det mindre än så.

Ta gärna med plexiglas, det är en konstant bristvara. Det rekommenderas att åka kollektivt, vagn 1, 2 och 6 stannar vid Olivedalsgatan, annars är Linnéplatsen ADJACENT. Göteborg byggs om under det här decenniet, så var ute i god tid, särskilt om ni kör bil.


Varmt välkomna!

Patrick, Jonas och Björn

(och som vanligt Fannis ande)


Instructions d'Entré:

Ring upp samlingslokalen via porttelefonen som nu senast var betydligt mer funktionell och human än under tidigare år.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Granlid

Jag kommer.

Ps föreslår att arr gör en förbokning av 20 personer på Gyllene Prag och detaljbokar veckan innan.
Friendly fire isn't.

chumchu

Hurra! Jag kommer gärna förbi från Malmö.

Delirium

Siktar på ett parti av nya Kingmaker för den som gillar sådant.
1914

cabal

Better to burn out then to fade away - Kurgan, Highlander

Scheuer

Jag tänker mig också att jag kommer!

Anders Larsson

Jag och Roland kommer! :ultra:

Vi har tänkt att spela A Victory Awaits (MMP).

Vår förhoppning är att få med oss upp till 6 spelare.
Är det någon som är intresserad ?

/Anders

chumchu

Jag är sugen på att spela och skulle kunna ta med:
Here I Stand
Paths of Glory
Ancient Civilisations of the Middle East
Pax Renaissance
Triumph and Tragedy
Friedrich

Kingmaker testar jag gärna.

Scheuer

Jag kan tänka mig att spela litet vad som helst. Om någon är jättesugen på Red Strike kan jag ta med det.
Ett litet tillkännagivnade:
Svenska Krigsspelsdesigners Intresseförening för Testspelande (preliminärt namn) kommer att ha sitt första möte litet i skymundan i något hörn under blippspel. Vi är redan två medlemmar (Cabal och jag själv) men siktar ständigt på att expandera, så om du är en krigsspelsdesigner utan en förening, så hör av dig! Nu kommer vi att speltesta varandras spel med varandra, men det är alltid trevligt om ens spel kan testas utan att man själv är spelar ena sidan, så våghalsiga spelare som vill testa är välkomna.
Nedan ett par bilder på mitt spel. VK3, regementen och bataljoner och 4 km per hex. Stridregler lika komplicerade som Fia med knuff, men ett system med detaljerade och fördröjda order som kommer att göra dig galen eftersom dina enheter aldrig kommer att göra det dom skall när dom skall.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.Du kan inte se bilagor på denna tavla. 

tinG

Vi arrangörer börjar kvickna till efter juljäktet...
Har egentligen ingen koll på hur många som sagt sig komma. Har alla HÄR på forumet, klickat i att ni kommer på fejjan? Vi brukar ju boka ett långbord på Gyllende Prag under lördagen och det börjar strax bli dags att boka.


Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

aegneus

Nu har jag markerat på fb att jag kommer.

Just nu funderar jag på High Frontier (om det finns plats kvar och tid funkar) eller Downfall om någon vill spela det med mig.

Granlid

Citat från: tinG skrivet 28 december 2023 kl. 00:17:43Vi arrangörer börjar kvickna till efter juljäktet...
Har egentligen ingen koll på hur många som sagt sig komma. Har alla HÄR på forumet, klickat i att ni kommer på fejjan? Vi brukar ju boka ett långbord på Gyllende Prag under lördagen och det börjar strax bli dags att boka.

Nej, jag har enbart meddelat här.
Friendly fire isn't.

Maglica

Jag har bara meddelat här då jag är FB fri.
Robert Maglica

Klas Malmström

Citat från: Maglica skrivet 28 december 2023 kl. 19:38:15Jag har bara meddelat här då jag är FB fri.
Jag kommer....just to re-iterate...  :D
Klas Malmström
Linköping