Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

Dune: War for Arrakis

Startat av Scipio, 19 mars 2024 kl. 10:01:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Du kan inte se bilagor på denna tavla.   

Det här hade flugit under radarn för mig eftersom jag skyr kick-starter så långt det går på senare tid.
Men eftersom jag är stor fanboy av "Star Wars: Rebellion" och "War of the Ring" och det är designat av WotR-gänget och definitivt besläktat så var det ett måste-köp när det fick bra recensioner.

Ett mycket positivt första-intryck där det verkar hålla vad det lovar tycker jag.
Guerilla-krig på ökenplaneten och en mycket intressant och klurig situation.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

thermopylai

Ja, coolt. Men action dice? Det var det jag gillade minst med WotR. Dels pga min obesvarade kärlek till tärningar. Jag älskar dem, men tärningar hatar mig  :cry:. Dels för att jag är allergisk mot att behöva börja med att räkna tärningssidor för att förstå oddsen för något. Ge mig numeriska 1-6 tärningar alla dagar i veckan.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

David Sunnergren

Finns det någon add-on man kan köpa så man för blippar istället för all otäck plast?

Andreas Lundin

Jäsiken! Ser onekligen intressant ut.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

Ja det där kommer inte att gå att undvika. Vet en snubbe på klubben som tjatar om det så jag kommer att kunna testa snart.
1914

Scipio

Skoj, uppdatera gärna om din uppfattning.

Jag uppskattade det mycket (trots att spelet inte riktigt kommer till sin rätt när man spelar det första gången), såpass så att jag beställde expansionen också.   :oops:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

B_J_S

Citat från: Delirium skrivet 22 mars 2024 kl. 08:54:29Ja det där kommer inte att gå att undvika. Vet en snubbe på klubben som tjatar om det så jag kommer att kunna testa snart.
Vet du när det skall ske?
Dags att krypa till korset och bli medlem nu!
//Jonas

Delirium

Tyvärr är det tydligen enbart för två spelare vad jag vet så finns inte lagfunktion som i WotR. Jag hoppas det kommer att finnas möjlighet på gothcon annars får vi se efter det!
1914

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 26 mars 2024 kl. 10:43:03Tyvärr är det tydligen enbart för två spelare vad jag vet så finns inte lagfunktion som i WotR. Jag hoppas det kommer att finnas möjlighet på gothcon annars får vi se efter det!
Det stämmer inte, regler och till och med brickor för att kunna spela på 3 eller 4 kommer med i spelet som standard.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

I was misinformed!  :P

Fick tillfälle att testa lite spontant igår kväll faktiskt och mitt intryck var att det är oerhört snyggt men oförlåtande för en nybörjare som spelar Atreides.  :cry:
1914

aegneus

Men hur mycket Dune är det?

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 27 mars 2024 kl. 09:07:00I was misinformed!  :P

Fick tillfälle att testa lite spontant igår kväll faktiskt och mitt intryck var att det är oerhört snyggt men oförlåtande för en nybörjare som spelar Atreides.  :cry:
Jag tror du har rätt i den analysen   :D
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

Citat från: aegneus skrivet 27 mars 2024 kl. 09:13:07Men hur mycket Dune är det?
Det är nog det spelet som har mest Dune i sig av dom som jag har spelat i analog form.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

aegneus

Citat från: Scipio skrivet 27 mars 2024 kl. 11:13:55
Citat från: aegneus skrivet 27 mars 2024 kl. 09:13:07Men hur mycket Dune är det?
Det är nog det spelet som har mest Dune i sig av dom som jag har spelat i analog form.

Har du kört AH Dune?  (Och eftersom du säger analog, vad tänker du på i digital form 🙂)

Scipio

Citat från: aegneus skrivet 27 mars 2024 kl. 12:02:18
Citat från: Scipio skrivet 27 mars 2024 kl. 11:13:55Har du kört AH Dune?
Ja många gånger, kul och stämningsfullt men det känns väldigt abstrakt.

Citera(Och eftersom du säger analog, vad tänker du på i digital form 🙂)

Självfallet menar jag "Dune" av Virgin Games och "Dune II: Battle for Arrakis" av Westwood :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"