Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_cabal

Red Strike 1989

Startat av cabal, 5 december 2023 kl. 16:15:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

cabal

Vilket monster :shock:
Den kostar nästan 1kr/countern! Så visst, men får en himla massa counters
https://vucasims.com/products/red-strike
Better to burn out then to fade away - Kurgan, Highlander

EvilSpook

Yes.
Verkar vara baserat på Aegean Strike/Gulf Strike.
Finns mängder av instruktionsvideos, men inte så jättemycket annat om det på nätet.
Har helt missat att det var på gång.

//EvilSpook

jerry

Är sverige inblandat ... ? grannkommunens flygbas är ju med på kartan Ronneby
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Scheuer

Oj, råkade visst köpa det alldeles nyss.

Scipio

Citat från: Scheuer skrivet 12 december 2023 kl. 18:53:20Oj, råkade visst köpa det alldeles nyss.
Jag hatar när det händer   :lol:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Fredrik H

Det landar i kväll. Skönt att de 2000+ brickorna inte behöver klippas. Det ska bli intressant att se hur det funkar, även om jag egentligen tycker att 1989 är lite i senaste laget. Varför startar inga spel 1979? Det är väl för lite modern amerikansk gear antar jag.

Elias Nordling

CiteraDet är väl för lite modern amerikansk gear antar jag.

Ja precis, det är före Airland Battle-doktrinen, före Abrams, före Apache-helikoptrarna, och dessutom så snart efter Vietnam att den amerikanska armén är knappt funktionsduglig. Å andra sidan vet vi ju nu hur usla Sovjet var i Afghanistan, det vill säga lika usla som nu och alltid, så det kanske är en match? Sedan tror jag också att ett faktum är att målgruppen tjänstgjorde på 80-talet.

Ty Bomba har gjort ett par spel för tidsperioden, Group of soviet Forces Germany (1979) och Brezhnev's War (1980).
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Citat från: Fredrik H skrivet 13 december 2023 kl. 16:44:42Det landar i kväll. Skönt att de 2000+ brickorna inte behöver klippas. Det ska bli intressant att se hur det funkar, även om jag egentligen tycker att 1989 är lite i senaste laget. Varför startar inga spel 1979? Det är väl för lite modern amerikansk gear antar jag.
Samma tankar, det är lite för sent.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Fredrik H

Citat från: Elias Nordling skrivet 13 december 2023 kl. 16:59:42Ty Bomba har gjort ett par spel för tidsperioden, Group of soviet Forces Germany (1979) och Brezhnev's War (1980).

Jag har spelat ett av hans spel på temat, men hans spel är väldigt likartade. 5-4:or som krigar mot 6-5:or oavsett historisk period. Det var alldeles för vanilj och speglade ingenting av det jag tycker är intressant.

Jag noterade att Red Strike har en option som gör att Sverige går med, man får då 11 brickor Viggen och Draken. Lite kul ändå.

Elias Nordling

CiteraJag har spelat ett av hans spel på temat, men hans spel är väldigt likartade. 5-4:or som krigar mot 6-5:or oavsett historisk period. Det var alldeles för vanilj och speglade ingenting av det jag tycker är intressant.

Håller med, det känns inte som om han bekymrar sig om att researcha särskilt djupt.

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Citat från: Fredrik H skrivet 14 december 2023 kl. 10:18:01
Citat från: Elias Nordling skrivet 13 december 2023 kl. 16:59:42Ty Bomba har gjort ett par spel för tidsperioden, Group of soviet Forces Germany (1979) och Brezhnev's War (1980).

Jag har spelat ett av hans spel på temat, men hans spel är väldigt likartade. 5-4:or som krigar mot 6-5:or oavsett historisk period. Det var alldeles för vanilj och speglade ingenting av det jag tycker är intressant.

Jag noterade att Red Strike har en option som gör att Sverige går med, man får då 11 brickor Viggen och Draken. Lite kul ändå.
är sverige inblandat på annat sätt än flyget ?
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Fredrik H

Citeraär sverige inblandat på annat sätt än flyget ?
Nix, jag har inte sett några andra förband. Flygvapnet kommer inte att förändra WW3 misstänker jag, men lär ställa till det för proletariatet i östersjön.

Scheuer

Nu har det anlänt. 4.75 kg. Jag blev helt vimmelkantig när jag öppnade och såg allt. Fick stänga igen. Jag skall samla mig och försöka igen imorgon.

thermopylai

Usch vad sugen man blir. Men finns det verkligen nåt annat spel på temat som är bättre än GDWs Third World War?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Fredrik H

Citat från: thermopylai skrivet 16 december 2023 kl. 16:58:04Usch vad sugen man blir. Men finns det verkligen nåt annat spel på temat som är bättre än GDWs Third World War?

Min gissning är att det här är en helt annan typ av spel. Jag tycker också TWW är roligt, men det är egentligenen rätt många märkliga val i designen; 100 plan per bricka, en vecka per turn och 45 kilometer per hex tycker jag är underligt. Men det är kul. Red Strike är avsevärt mer komplicerat och leder nog lätt till AP eftersom man i princip får göra vad man vill när man vill (jag går med en båt, sedan flyger jag med två MiG23-brickor, går med en division och sedan med ytterligare en båt - typ).

Jag ska försöka greppa tag i det här, men nu råkade jag ställa upp Killing Ground - Overlord för jag ville spela NES-spel, så jag får återkomma. Det finns många bra scenarion i RS så en replay borde gå att få till, då kanske du får en bättre känsla för om det är värt en investering.

Jag tycker Vuca games har hobbyns bästa komponenter. NES är snyggast men Vuca skickar till exempel med en separat karta för varje scenario och det märks att spelen görs av folk som vill bryr sig om hobbyn.    Jag hoppas det går bra för dem.