Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Battle of Akragas, 406 BC (C&C)

Startat av sfclinken, 26 juli 2007 kl. 22:01:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Setup pågår

Karthago öppnar upp med en anstormning på Romarnas vänsterflank och driver dem bakåt. Tillsynes oberörd framrycker den romerska armén på linje i centern.

Plötsligt sveper romarnas kavalleri på högerflanken fram och förintar en enhet med lätt kavalleri, trots häftiga motanfall med stridsvagnar lyckas inte kartagerna stoppa framryckningen. Stridsvagnarna blir snart nästa offer och då faller hela deras vänsterflank samman.

Även på kartagernas högerflank vänder lyckan när romarnas tunga infanteri når fram och stärker upp den svajande linjen. Först avfyras ett pilregn av sällan skådat slag som därefter följs upp av ett förkrossande anfall som sveper undan kartagernas elitstyrkor.

Strax efter flyr kartagerna fältet utan att deras tunga infanteri ens hunnit blanda sig i striden. Endast i centern har man lyckats hålla ställningarna, men vad hjälper det när flankerna faller samman....
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

Omgången spelades med en kortlek som var avsevärt mindre än "normalt". Dvs alla kort med självförklarande bilder behölls samt "Darken the Sky"

Och nä, jag vet att det inte är romare utan "Syracusan Army" men det underlättade när min 7-åriga son fick spela romare eftersom han sett dom på Asterix  :lol:

Gällande slutresultatet så skyller jag förlusten på otur med tärningar samt dåliga kort  :evil:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BigPapaBear

Kanontrevliga bilder & text! Kul att grabben spelar - lovar gott för min femåring!
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Kul med återväxt! :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East