Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bra zombierullar?

Startat av BigPapaBear, 14 augusti 2007 kl. 14:12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Har en långsam dag på jobbet och fnular lite...

Vilka Zombie-rullar måste man bara ha i hyllan hemma?
En mycket bitter liten man.

Andreas Johnson

Har bäst koll på dom filmer som är förhållandevis nya.
Dawn of the dead är ett måste, den bästa som kommit senaste åren.

28 dagar senare (brittisk) är också riktigt bra.

Resident Evil filmerna är lite ojämna men där finns ju Milla Jovovich att titta på.....

Shaun of the dead ("en romantisk komedi: med zombies") är inte heller tokig.

Sen går det ju upp ett knippe filmer på bio, Planet Terror går redan (andra delen i grindhouse projeketet), sen kommer uppföljaren till 28 dagar senare plus en ny Resident evil.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Organ

Då jag antar att du med "zombie-rullar" menar sådana där de levande döda som stapplar runt på jakt efter sina f.d. medmänniskor att äta, så kan jag bara hålla med föregående talare. Fast om du menar sådana med klassiska woodoo-zombier, dvs sådana som gjorts till viljelösa slavar med svart magi, så finns alltid klassikern White Zombie med Bela Lugosi i huvudrollen. En annan schysst sådan, fast lite modernare, är The Serpent and the Rainbow. Den är orginell och klart undervärderad.
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

f98alda

Citat från: "Andreas Johnson"Har bäst koll på dom filmer som är förhållandevis nya.

De senaste åren? Du menar att du inte tittar på originalet? (som är en riktigt bra film, faktiskt)
http://www.imdb.com/title/tt0077402/

Sorgligt bara att de andra två filmerna i serien (Night of the living dead och Day of the dead) inte håller tillnärmelsevis samma kvalitet.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Vvornth

Citat från: "f98alda"
Citat från: "Andreas Johnson"Har bäst koll på dom filmer som är förhållandevis nya.

De senaste åren? Du menar att du inte tittar på originalet? (som är en riktigt bra film, faktiskt)
http://www.imdb.com/title/tt0077402/

Sorgligt bara att de andra två filmerna i serien (Night of the living dead och Day of the dead) inte håller tillnärmelsevis samma kvalitet.

/Alexander

Nja. Det är väl snarare Night of the Living Dead som är orginalet.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Har ni sett att dårarna som gjorde Shaun of the Dead gjort en ny rulle.

Rena skräcken för mig som har en fårskock i hagen bredvid sommarkåken.

Andreas Johnson

Ny genre, "miljö splatter" kallas det visst.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Magnus2

Plan Nine From Outer Space har en zombie med om jag minns rätt.

Sen har du ju Thriller-videon, om du behöver en 80tals-fix...

Magnus

bambaladam

Brain Dead är mycket rolig.

Elimää

Är det ett krav att den ska vara bra? annars kan jag rekommendera zombie lake. Nazistzombier!
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

A F

Citat från: "Elimää"Nazistzombier!

Är de dessutom nakna, lesbiska och beväpnade med enorma vapen så kan det inte bli bättre. (Om man då inte tänker sig en poesisoarré med GG istället.) :wink:

f98alda

Citat från: "Magnus2"Plan Nine From Outer Space har en zombie med om jag minns rätt.

Att den har en zombie med gör den inte sevärd. Plan Nine From Outer Space är den sämsta film jag har sett, alla kategorier.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Andreas Lundin

CiteraPlan Nine From Outer Space är den sämsta film jag har sett, alla kategorier

...vilket gör den sevärd av det skälet. Hade du inte sett filmen hade du inte vetat. Själv tycker jag den är charmig i sin enorma tafflighet. Och historien kring filmens tillkomst är underbar.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"poesisoarré

Vilket härmed utses till dagens ord.  :D
En mycket bitter liten man.

Organ

Citat från: "f98alda"Att den har en zombie med gör den inte sevärd. Plan Nine From Outer Space är den sämsta film jag har sett, alla kategorier.

/Alexander
Du har uppenbarligen inte sett Manos: The Hands of Fate  :D

http://www.imdb.com/title/tt0060666/
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."