Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Le Grand Empire, Pratzen editions

Startat av Jodå, 26 september 2007 kl. 22:40:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jodå

Någon som provspelat?

http://www.pratzen.com/pages_en/lge.php

På strategiska nivå om Napoleonkrigen har jag än så länge bara spelat Empires in Arms och Age of Napoleon. Alltid intressant att prova flera spel på samma ämne.
Skummade igenom reglerna och tyckte om det. Man känner igen en del från La Grande Guerre och Europa Universalis. Fast det kanske mest var den något franska sättet att göra saker på... :D
En detalj som jag tyckte om var att man slumpade ledare till kårer och inte bara väljer de bästa. Det krävs en del trassel innan man blir av med dåliga ledare av hög rang. Efter en militär katastrof går det dock fint att byta... :lol:
"His hat alone is worth an odds shift..."

magnus lindström

Ser rent och fint ut men vad har hännt med Sverige? :)

Jodå

Kartan över Sverige är klart skum och det är inte första gången i spel ... som vanligt är Göteborg inte en väsentlig hamnstad heller.  :)
"His hat alone is worth an odds shift..."

magnus lindström

Nej för Karlstad ligger ju vid kusten :) Kanske någon skulle ta på sig att hjälpa stackarna så man får till något som i allafall liknar Sverige, Sverige är ju trots allt en krigförande part och inte bara en plats för isbjörnar som det ska finnas på stockholms gator.

BigPapaBear

Man tycker ju att det inte borde vara särskilt svårt att titta på en karta som är mindre än 400 år gammal när man ska göra ett spel...

Fixa en protestlista!

Å andra sidan, i Age of Napoleon kan man ju knalla från Polen till Stockholm så fort det blir minusgrader. Allting norr om Tyskland verkar inte räknas lixom...  :?
En mycket bitter liten man.

silversixx

Helt ärligt, är det nåt norr om Tyskland som räknas i krig?

magnus lindström

Nu är jag inte med. Vilket/vilka krig pratar du om?

A F

Citat från: "magnus lindström"Nu är jag inte med. Vilket/vilka krig pratar du om?

Grottmannen Wngs härjningståg i vad som 16000 år senare skulle bli Polen.

Johan

Citat från: "BigPapaBear"Fixa en protestlista!

Jag skrev och berättade att Vänern inte kan nås från havet och varför Göteborg borde finnas på deras karta.
Mvh Johan

Johan

Kollade runt lite på deras site och fann följande lilla pärla (spel om slaget vid Leipzig):

"All well known Allied leaders will be here: Blücher, Wittgenstein, Schwarzenberg, Bernadotte, Kleist, Barclay, Benningsen."

Är det någon annan än Anders som anar vad jag syftar på?

http://www.pratzen.com/pages_en/leipzig.php
Mvh Johan

A F

Citat från: "Johan""All well known Allied leaders will be here: Blücher, Wittgenstein, Schwarzenberg, Bernadotte, Kleist, Barclay, Benningsen."

Är det någon annan än Anders som anar vad jag syftar på?

Han är osäker på vad du menar. Tsar Alexander var nog där åsså. Kutusov var död, Wellington var i Spanien och Karl var i onåd. Vad missar jag?