Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Storfrämmande i hufvudstaden!

Startat av BigPapaBear, 11 oktober 2007 kl. 21:34:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Idag fick den ökända "Lokalen" i Stockholm besök av Skånemaffians Peter och hans ASL-kamrat. De såg ut att trivas bland spelbrädena. Dagen till ära spelades Great War in Europe och OCS: Guderian's Blitzkrieg II.

Välkommen åter vid nästa Stockholmsbesök!
En mycket bitter liten man.

sfclinken

Det var en härlig syn. Avundsjukan var stor vill jag påpeka.....

ASL-polare är kanske att överdriva...barndomspolare passar bättre. Totala nybörjare på ASL som bara gett sig fasen på att spela tills vi lärt oss....

Tack för titten! Nästa gång ska jag hojta till i tid så vi kan planera ett in ett spel som man slipper spendera halva tiden med att bläddra i regelhäftet.

:up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Ja, avundsjuk blir man. Vi Skånemaffian(tm) får väl kontra genom att skaffa oss en egen lokal. Finns det ingen ute på landet där du bor Peter? :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Men kan ni inte göra som alla andra och maka in er i DMF's lokaler?
Iofs så är det ganska så hårda spritfester där ibland. Men det finns en hel del medlemmar där som faktiskt gillar blippspel, även om gubbspel är det som de kanske är mest berömda för.

Andreas Lundin

Jag har varit medlem av DMF... :down:

Skulle inte ställa upp mitt DAK 2 där i några veckor om jag säger så...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Trist att du dissar DMF.
Men jag kan förstå dig å andra sidan.
Fast jag tror att det har skett en viss förändring. Vet att ett parti WiF har stått uppe ett tag nu (eller så kanske jag har jättefel). Så det har blivit lite ändring.

Andreas Lundin

Hm... kanske värt en omvärdering? :insecure:

silversixx

Det tycker jag.

Tack för spelet för övrigt!

Doomfarer

Spelade WiF på DMF ett tag tills någon full typ vände upp och ner på bordet för riktiga män spelar ju med målade plastgubbar vet ju alla.

Kommentaren var väl snarare: "Öööööeeeuuuöööö sidder ni häer å böögar med ert jääävla bögspel nu igen. Va faen! Sluda opp med det å spela lide rigtiga spel." FLIP

DMF  :down:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Tommy Röhs

Citat från: "Doomfarer"Spelade WiF på DMF ett tag tills någon full typ vände upp och ner på bordet för riktiga män spelar ju med målade plastgubbar vet ju alla.
Kommentaren var väl snarare: "Öööööeeeuuuöööö sidder ni häer å böögar med ert jääävla bögspel nu igen. Va faen! Sluda opp med det å spela lide rigtiga spel." FLIPDMF  :down:

Har polisen hittat hans kropp ännu?  ;-)

Andreas Lundin

CiteraHar polisen hittat hans kropp ännu?

Med den dia- och inte(l)lekten, har han nog redan fått sitt straff tror jag... stackarn.