Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bortskänkes. WW1 kartor

Startat av sfclinken, 6 november 2007 kl. 12:18:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Finns det någon som är intresserad av 5 kartor tryckta  någon gång på 30-talet (tror jag) av Albert Bonniers förlag.

Alla kartorna är 45x58 cm och svartvita (??). Tryckta på tunt skört papper som har gulnat svagt under tidens gång. Alla är hela men eftersom de varit vikta kan de i skarvarna vara slitna.

Karta I:  Uppmarschen till Tannenberg samt slaget 1914.

Karta II: Slaget vid Masuriska sjöarna

Karta III: Fälttåget i södra Polen hösten 1914

Karta IV: Fälttåget i Norra Polen hösten 1914

Karta V: Vinterslaget i Masuren

Anledningen till att jag bortskänker dom är att dom kommer förstöras om de fortsätter ligga i min bokhylla och mina MBL förhandlingar om att få rama in dom och sätta upp dom på väggen har gått om intet. Ser helst att de hamnar hos någon som kan ta bättre vara på dom.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

silversixx

Ska kolla med mina kära föreningskamrater om det kan vara av intresse att ha dessa kartor på väggarna i vårat (efter slutet av november) nyrenoverade blippspelsrum.

/Skander

BigPapaBear

Vad tror du, Anders? Är det något som kan förgylla väggarna i lokalen?
En mycket bitter liten man.

silversixx

Föreningen Ylva tar dem.

/Skander

Vvornth

Det kommer att föra sig snyggt i föreningslokalens blipprum efter renoveringen.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

sfclinken

Okej då hamnar dom i Ylvas händer. Skicka en adress så ska jag lägga dom på posten på Fredag.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BernadotteOnline

Citat från: "sfclinken"Finns det någon som är intresserad av 5 kartor tryckta  någon gång på 30-talet (tror jag) av Albert Bonniers förlag.

Alla kartorna är 45x58 cm och svartvita (??). Tryckta på tunt skört papper som har gulnat svagt under tidens gång. Alla är hela men eftersom de varit vikta kan de i skarvarna vara slitna.

Karta I:  Uppmarschen till Tannenberg samt slaget 1914.

Karta II: Slaget vid Masuriska sjöarna

Karta III: Fälttåget i södra Polen hösten 1914

Karta IV: Fälttåget i Norra Polen hösten 1914

Karta V: Vinterslaget i Masuren

Anledningen till att jag bortskänker dom är att dom kommer förstöras om de fortsätter ligga i min bokhylla och mina MBL förhandlingar om att få rama in dom och sätta upp dom på väggen har gått om intet. Ser helst att de hamnar hos någon som kan ta bättre vara på dom.

Attans också. För sen att höra av sig!
Ta väl vara på dem och montera dem bakom UV-glas så de skyddas väl.
Kan någon skriva upp nummer coic tryckår på dessa kartor, om man blir sugen på att leta i antikvariat efter dem?

sfclinken

Finns inga nummer, den enda texten förutom kartinformationen (kårer, arméer med mera) är just Albert Bonniers Förlag, Stockholm.
GMY Peter

sfclinken

Kort minne och slarv försinkade leveransen. Men jag har skickat det till Jonas nu för jag har lyckats slarva bort Skanders adress. Så dom landar hos Ylva iallafall.

Mycket nöje!
GMY Peter

silversixx

Inga problem Peter.
Nu blir det lite frakt-lagg bara med den Multingska faktorn involverad. Å andra sidan så hade den Fannianska faktorn orsakat ungefär samma leverans-lagg.

sfclinken

Äsch, jag hittade din adress nu ju. Letade i min mail men den var ju här på forumt. Strunt samma, det är på väg nu.
GMY Peter

tinG

Citat från: "silversixx"den Multingska faktorn involverad.
Vi är mitt inne i ett intensivt arbete med att förbättra processer och flöden i vår organisation och förväntar oss att inom kort kunna presentera våra nya tjänster.

Citera"Vi tränade hårt, men varje gång vi började få fram fungerande grupper skulle vi omorganiseras. Jag lärde mig senare i livet att vi är benägna att möta varje ny situation genom omorganisation och också vilken underbar metod detta är för att skapa illusionen av framsteg, medan den åstadkommer kaos, ineffektivitet och demoralisering."

Gaius Petronius, romersk ståthållare och hovman hos Nero, d 66 e kr
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Det där citatet var det bästa jag sett på länge. Källa? :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Citat från: "Andreas Lundin"Det där citatet var det bästa jag sett på länge. Källa? :)

Klippt ur nån landstingstidning om kvalitet... Har ingen grundkälla tyvärr
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte