Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

Spelhelg under jul/nyår?

Startat av Andreas Lundin, 16 november 2007 kl. 13:36:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Upptäckte att man kan få ut en jäkla lång ledighet om man bara tar några dagar semester under jul och nyår. Tar man semester 27, 28 december (kanske också 31 om det behövs) 2-3 januari (vissa måste även ta ut 4), så har man en ledighet som heter duga.

Detta ger att man lätt får ihop två veckors härlig ledighet. Det vore väl fan om man inte kunde klämma in en eller två dagars härligt krigsspelande på den tiden.

Jag kan fixa källarlokalen i bostadsrättsföreningen så att vi ostört kan lira på ett gigantiskt bord. Vad sägs? Case Blue? GBII? Killing Ground+Overlord? Fia med knuff?

Datum? Dum idé? :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

#1
Citat från: "Andreas Lundin"Upptäckte att man kan få ut en jäkla lång ledighet om man bara tar några dagar semester under jul och nyår. Tar man semester 27, 28 december (kanske också 31 om det behövs) 2-3 januari (vissa måste även ta ut 4), så har man en ledighet som heter duga.

Detta ger att man lätt får ihop två veckors härlig ledighet. Det vore väl fan om man inte kunde klämma in en eller två dagars härligt krigsspelande på den tiden.

Jag kan fixa källarlokalen i bostadsrättsföreningen så att vi ostört kan lira på ett gigantiskt bord. Vad sägs? Case Blue? GBII? Killing Ground+Overlord? Fia med knuff?

Datum? Dum idé? :insecure:

Va? Skall du inte börja i Växjö?

Julen? Troligen Fia med knuff för min del över VASSAL...
Är i Lund hela helgen och har ledigt HELA helgen, men kvinnorna i min släkt har på löpande band klämt fram alla barn och barnbarn just dessa dagarna, så det blir ett evigt rännande på kalas och släktmiddagar. De få minuter jag har över borde ägnas åt träning för att undvika att bli fet som en julskinka!
Skall dock försöka frilägga en dag i julhelgen, kanske 27 eller 28 för spel och egna aktiviteter, sen är det kört igen fram till nyåret.
Kanske skulle man tvingas gå och "jobba" en dag och istället gå till dig?? Bra ide?!

Eftersom ditt CB ligger hos tullen, kan det bli en trevlig julklapp till dig.
Kommer Overlord i tid till julen? Visste inte att de börjat leverera?
"Fia med knuff"(?) - är det GMTs senaste CDG spel???

Andreas Lundin

#2
Låter bra. Hör av dig!

 :up:  :up:

Fia med knuff (deluxe) är en revised ed. av en ny tysk speldesigner. Mycket hysch hysch kring den produkten. Ett abstrakt Eurogame med vissa ameritrashinfluenser (för att gå hem i alla led). Men du har inte fått informationen från mig.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#3
Citat från: "Andreas Lundin"Det vore väl fan om man inte kunde klämma in en eller två dagars härligt krigsspelande på den tiden.

Jag kan fixa källarlokalen i bostadsrättsföreningen så att vi ostört kan lira på ett gigantiskt bord. Vad sägs? Case Blue? GBII? Killing Ground+Overlord? Fia med knuff?

Tror att du underskattar speltiden för några av spelen...  :D
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#4
Ja, Fia med knuff brukar ta ett tag, men jag har hört att det skall finnas kortare scenarier i deluxeversionen.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East