Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ibland är man rolig...

Startat av Doomfarer, 15 november 2007 kl. 16:43:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Jag var och handlade häromdagen och såg att de hade dammsugare (punschrullar) på rea så köpte glatt ett par paket.  Vet inte om det är Lundensiskt slang men dammsugare kallas även stock här i Lund.

Så kom glatt hem och frågade frugan om hon skulle ha lite stock innan middagen, föga förvånande avböjde hon, varefter jag tog fram dammsugarna och sa då äter jag dem väl själv då.

:D
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

:lol:  :lol:  :lol:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Citat från: "Doomfarer"Jag var och handlade häromdagen och såg att de hade dammsugare (punschrullar) på rea så köpte glatt ett par paket.  Vet inte om det är Lundensiskt slang men dammsugare kallas även stock här i Lund.

Så kom glatt hem och frågade frugan om hon skulle ha lite stock innan middagen, föga förvånande avböjde hon, varefter jag tog fram dammsugarna och sa då äter jag dem väl själv då.

:D

"150 Ohm:are" kallas de på elektronördarnas kafe i Lund

Magnus2

:lol:

Jag hade precis träffat min fru (fast vi var inte gifta då förståss, hur f-n säger man?) och vi promenerade i stan.
Jag hade nåt i handen som jag inte ville bära på, kommer inte ihåg vad, men jag frågade henne i alla fall:
Har du nån ficka?
Men hon hörde lite fel...

EvilSpook

Jag och frugan var på ett matställe (när vi precis blivit ihop) där en i personalen såg ut som skurken i Pongo och Dalmatinerna. Vi hade pratat om det innan så när vi kom in sa frugan:
-"Cruella!"
Varvid jag givetvis hörde fel och utbrast...
-"VA!? Här? Nu!?"
:oops:

//EvilSpook

sfclinken

Okej. Eftersom vi är inne på detta spåret så får jag vara med och berätta.

Sitter på ett uteställe med en polare. Vid bordet har vi ett par britter men även ett par svenska tjejer varvid en var från Stockholm och väldigt "talkative". Dock var hennes engelska något begränsad men all heder åt henne för hon snackade på för fullt.

En av britterna frågade om det var ok att dra ett litet "below the belt joke" varvid denna underbara kvinna svarade:

- "No problem, I am not so fine in the kant."

Varpå britterna vek sig dubbla av garv , 10 sekunder senare kopplade alla andra också...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Doomfarer

Ungefär som när min 70-åriga svärmor brukar säga hejdå med "Pussy, pussy" som ett litet roligare "Puss, puss".

Ganska roligt med en mamma som skriker könsord efter sina barn.  :D

Tyvärr avslöjade min fru att det kanske inte var ett så lämpligt uttryck trots allt.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Klas Malmström

Citat från: "Doomfarer"Jag var och handlade häromdagen och såg att de hade dammsugare (punschrullar) på rea så köpte glatt ett par paket.  Vet inte om det är Lundensiskt slang men dammsugare kallas även stock här i Lund.

Behöver ni mera är det bara att ringa til Lelle :lol:  :lol: :
Klas Malmström
Linköping

BernadotteOnline

Hi, my name is Göran. Spelt like "Goran" but with two pricks....

sfclinken

Citat från: "BernadotteOnline"Hi, my name is Göran. Spelt like "Goran" but with two pricks....

:lol:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

silversixx

I did not sleep good because I was raping cucumber all night.

Sten Ekedahl

En god vän till mig och hans dåvarande hustru var i USA för att hälsa på goda vänner (amerikaner). Under en bilresa tillsammans, skulle hustrun precis säga något, då hon plötsligt fick en tupp i halsen. Efter att ha harklat och hostat en stund ursäktar hon sig: "Excuse me, I just had a cock in my throat".
Den amerikanske bilföraren höll på att köra av vägen! :shock:
Wargames - Laborationer i historia

jerry

Citat från: "Klas Malmström"

Behöver ni mera är det bara att ringa til Lelle :lol:  :lol: :

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif