Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

Krigsspelskonvent och föreläsningar/filmvisning

Startat av Andreas Lundin, 14 november 2007 kl. 11:40:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

#15
Citat från: "Rydfalk"Alternativt köra ett samarbete med SMB?

Lycka till.  :lol:

silversixx

#16
Bara för att visa att vi kan i Göteborg så ska jag fixa till en Frän(dly) Fajr i götet.
Ska kolla lokaler o kostnader. Sen får Roger, Jonas och de andra 100+:arna ta sitt ansvar och fixa spelarrangemang.
Är det nåt som är intressant?
Att Roger svarar "JA!" förvånar mig inte. Men om Stockholmsligan och Danksligan är sugna så ska jag se ifall det går att göra realistiskt.

Och ja, det kanske t om blir liiite ASL...

Andreas Lundin

#17
Danksligan. Är det vi som bor i Såkne?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

#18
Jag kan svara för mig, P-O, Stora Björn & Lilla Elias. Vi kommer. Med Greijderbaren i bagaget.

  :ultra:

Andreas Lundin

#19
Jag kan bara tala för mig själv, men jag gillar FF-aktiga arr bättre än typ x-con. Jag kommer om tidpunkten passar :up: !
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

#20
Japp Andreas, Skånemaffian...

Scipio

#21
Citat från: "silversixx"Att Roger svarar "JA!" förvånar mig inte.
Med risk för att verka förutsägbar...JA!
"Randomization is too important to be left to chance"

BernadotteOnline

#22
Citat från: "Andreas Lundin"Jag kan bara tala för mig själv, men jag gillar FF-aktiga arr bättre än typ x-con. Jag kommer om tidpunkten passar :up: !

Jag kommer om tidpunkten passar! Det är ju bara 2,5 timme till Götet!

Rydfalk

#23
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Rydfalk"Alternativt köra ett samarbete med SMB?

Lycka till.  :lol:

Älskar uttömmande smått cyniska utrop som antyder att man sitter inne med mer information... :?

Var det ett utrop som är värt att utveckla?

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

A F

#24
Citat från: "Rydfalk"Var det ett utrop som är värt att utveckla?

SMB är inte direkt snabba i vändningarna. Strunta i dem och ta dit de författare du vill ha istället.

silversixx

#25
För att återkoppla lite smidigt.
Funkar Februari för herrskapet? Vet inte om lokalen som var tänkt för ändanmålet är ledig då. Men det kommer inte krävas så mycket plats?
Och kostnaden per person blir antingen försumbar eller svinmycket beroende på deltagandet.

Andreas Lundin

#26
Februari är en alldeles utmärkt månad för mig.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

#27
Citat från: "silversixx"För att återkoppla lite smidigt.
Funkar Februari för herrskapet?
Februari är utmärkt minus helgen för ASL Scandinavian Open.
http://aso.strategispil.dk/
"Randomization is too important to be left to chance"

f98alda

#28
Citat från: "Scipio"Äh, det säger du bara för att du inte orkar ta dig till GothCon i Göteborg...
Fast det är ju klart, det verkar finnas en massa krigsspelare i Göteborg också men dom verkar heller orka ta sig till GothCon så...    :down:

Förutom några av oss då, som faktiskt ser till att det blir ett krigsspelsrum på gothcon...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

BernadotteOnline

#29
Citat från: "f98alda"
Citat från: "Scipio"Äh, det säger du bara för att du inte orkar ta dig till GothCon i Göteborg...
Fast det är ju klart, det verkar finnas en massa krigsspelare i Göteborg också men dom verkar heller orka ta sig till GothCon så...    :down:

Förutom några av oss då, som faktiskt ser till att det blir ett krigsspelsrum på gothcon...

/Alexander

Kan vi offra påsken, så kommer vi! En ur Skånemaffian.