Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Planering: OCS CB Göteborg

Startat av matpe, 11 februari 2008 kl. 20:12:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

matpe

Jag tänkte det kunde vara bra att planera lite i förväg så vi inte står alldeles DG på fredag kväll.

Scenario?
Jag antar att det blir 7.11 eller 7.12?

Vem är intresserade?
Kristian Liff
Jacob Wikman
Jan Kristian Fjärestad
Andreas Lundin
Mats Persson
Anders Egneus
Jonas Multing
...fler?

Vem tar med spel?
Någon som har ett punchat CB? Jag har bara plockat ur tillräckligt för anfall på oljepumparna.

Plexiglas?
Jag äger en skiva plexiglas. Kan köpa fler på K-Rauta.

Vem ska spela vilken sida?
Vi får se till så att två som kan reglerna bra spelar på var sin sida. Själv är jag lite rostig. Jag har spelat det gamla GB en gång för länge sedan. Och ett scenario i Tunisia. Läst de nya reglerna nyligen. Om jag fritt får välja sida så väljer jag ryss.

Vvornth

Kristian skulle ha med sig sitt ex sa han, men vi behöver minst 1 back-up ifall at.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Sten Ekedahl

Citat från: "Vvornth"Kristian skulle ha med sig sitt ex sa han, men vi behöver minst 1 back-up ifall at.

Blir det inte lite besvärande att ha sitt ex närvarande?
 :P
Wargames - Laborationer i historia

JanK

Jeg er nybegynner på OCS, dvs. har lest regler og testet litt solitaire. Jeg spiller på den side hvor det er ledig plass. Jeg vil ha behov for gode råd fra erfarne spillere.

Min kopi av CB er upunchet foruten Krakov-scenariet og jeg har ikke mulighet til å få punchet og klippet counters før helga. Håper noen annen har en kopi vi kan bruke.

Jeg regner med å være på plass mellom 17:00 og 18:00. Jeg kommer til å kunne spille alle dagene.

Vvornth

//Föreningen%20Ylva sätter vi för tillfället upp hela kampanjen, där spelar jag Ryss så jag vill nog också lira det i helgen som lite av ett genrep.

Det kommer dyka upp totala nybörjare så ett litet Boot Camp får vi nog hålla, jag är på plats rätt tidigt på fredagen och kan sätta upp ett turbo-scenario för det ifall Jonas har famnen full.

Andreas Lundin

Skall jag ha ett exemplar av CB 'in Reserve Mode'?

Plexit på K-Rauta verkar vara gjort för krigsspel!  :up:  Jag tar med mig ett gäng såna...

...om vi använder mitt exemplar av CB, skulle jag kunna sortera counters så att set-up går smidigt... Till exempel sortera Kår- respektive Armévis i små påsar samt sortera ut förstärkningar för några rundor...

Men då måste vi vara på det klara med vilket scenario vi spelar...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Citat från: "Vvornth"Det kommer dyka upp totala nybörjare så ett litet Boot Camp får vi nog hålla, jag är på plats rätt tidigt på fredagen och kan sätta upp ett turbo-scenario för det ifall Jonas har famnen full.

Jag kan förbereda någon scenario setup för OCS Boot Camp #2. T.ex. 'Race for Tunis', 'Op Compass' eller 'Brevity'. Kanske till och med 'The Chir battles' EatG (ver 1).
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

Det vi körde som Boot camp på FF'07 var lysande Jonas.

Andreas Lundin

Skall vi:

Spela scenario 7.11 eller 12?

Skall jag:

Förbereda för Set-up med mitt exemplar av spelet?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

Det kortare av de två scenariona är jag för, och en fördigsorterad counter-mix vore alldeles lysande.

JanK

Boot Camp høres perfekt ut. Jonas, når ønsker du å starte Boot Camp ?

tinG

Citat från: "JanK"Boot Camp høres perfekt ut. Jonas, når ønsker du å starte Boot Camp ?

Ja, när jag har kommit igång med RSS... Det kommer nog att bli lite improviserat. Skaffa en motståndare (det finns gott om OCS-rookies) så kan jag få igång er och med Boot Camp aktiviteten strategiskt placerad i närheten av Georgia så skall support-verksamheten inte vara något problem.

Under tiden kan ju dom andra sätta upp CB/EatG scenariot.  :)

Jag har ingen klar blild av när jag är färdig med alla real life aktiviteter på fredag. Min dotter skall till tandläkaren, och småtjejerna skall väl hem från dagis... Hoppas också på en pre-bärs på "Halta Lottas"

Jag skall försöka planera mitt liv.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

JanK

OK, da starter vi på Halta Lottas med en øl.  :up: Hvis det dukker opp flere OCS-rookies på Halta Lottas så kan vi lage en slagplan.

Kristian

Jag kan ta med mitt CB. Om du har tid att försortera Andreas så gör gärna det. Jag tycker nog 7.11+7.12 eller möjligen två separata uppsättningar, kommer bli väldigt trångt annars. Vi har just satt upp hela CB kampanjen på föreningen och jag inser att 4 spelare per sida blir lite trångt även där.

Kristian

Jag spelar tysk istället för ryss om det är ok för er andra.