Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Finns det inga andra vettiga alternativ till Consim World?

Startat av silversixx, 26 februari 2008 kl. 03:58:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "silversixx"Det handlar om att ta vara på de som inte pallar med CSW

Slöseri med tid.

tinG

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "silversixx"Det handlar om att ta vara på de som inte pallar med CSW

Slöseri med tid.

Precis, lägg tiden på att lära upp dig på OCS-reglerna istället...  :D Annars kan du se fram mot ett avlägset befäl över Kaspriska Havets Port Cap med möjlig befodring till Amfibiestyrkan i Svarta Havet...
 :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

Citat från: "tinG"Precis, lägg tiden på att lära upp dig på OCS-reglerna istället...  :D

Eller någon del av spelhobbyn där det finns ett behov av en stor site. Det gäller att hitta en bra nish som krigsspel gjort, inte börja tjafsa om platsen i nishen.

Holmgren

Citat från: "ulve"Tror den här moden skall fungera bra till krigsspel: http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=144548
Kan kanske vara något - vi tittar på det.

Citat från: "Anders Fager"Det gäller att hitta en bra nish som krigsspel gjort, inte börja tjafsa om platsen i nishen.
Om någon undrar - vi har inga planer på att förändra inriktningen på krigsspel.se. Vi är fullt nöjda med att fylla den nish vi tycks ha hittat.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Andreas Lundin

Citeravi har inga planer på att förändra inriktningen på krigsspel.se. Vi är fullt nöjda med att fylla den nish vi tycks ha hittat.
:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Andreas Lundin"
Citeravi har inga planer på att förändra inriktningen på krigsspel.se. Vi är fullt nöjda med att fylla den nish vi tycks ha hittat.
:up:

Kan bara hålla med. Det finns ingen svensk spel-site som kommer i närheten.

Varthän skulle siten expandera, förresten? Figurkrigsspel?

tinG

Citat från: "Anders Fager"Figurkrigsspel?
Sikket vansinne!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

Citat från: "tinG"
Sikket vansinne!

Därför att?  :)

Holmgren

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "tinG"
Sikket vansinne!

Därför att?  :)
Ännu ett klarläggande:

Det föreligger inget direkt hinder för figurkrigsspelare att använda krigsspel.se. Det vi har gjort är att ta oss friheten att dela in figurspelarna i två kategorier där den ena är välkommen och den andra har hänvisats till andra, för deras verksamhet, mer lämpade forum. Om detta kan man läsa i denna gamla lätt förvirrade tråd. Vilka är då de två kategorierna? Tja...

[fördomsfullhet]

Hänvisas annorstädes:
Citera-Å då tar jag min asafeta plasmakanoooon och bara blastar din Super-Mega-Level8-Hero till kejsarens sälla jaktmarker i enlighet med regel #10984 i White Dwarf #347
-Va, den regeln upphävdes i WD#349! Din n00b!
Välkomnas:
Citera-Jag låter Ney svänga vänster istället för höger med det här regementet. Alltså grenadjärerna i gayrosa uniformer med guldattiraljer.  
-Vafalls? Jag protesterar mot detta oerhörda avsteg från historien!
[/fördomsfullhet]

;)
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Du baserar alltså detta på att WH40k-folk skriver usel svenska?  :P Bortsett från detta. Har svenska figurspelare med mer historisk inriktning nått forum?

CanuckWannabe

Citat från: "Anders Fager"Du baserar alltså detta på att WH40k-folk skriver usel svenska?  :P Bortsett från detta. Har svenska figurspelare med mer historisk inriktning nått forum?

Inte som är heltäckande vad jag vet. Som DBx:are så är jag mest inne och kladdar på Rogue Traders historiska forum eller i SSHS yahoo-grupp.
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

A F

Skulle du sen nått ideologiskt problem för DBX-trollen att slå sig ner här?