Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

WW2 frågesport

Startat av Elimää, 6 mars 2008 kl. 21:30:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Jag lyckades förresten pricka in St. Petersburg med 3 km fel. Slå det om ni kan. :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BernadotteOnline

Kul!

446 781 pts på första och lagom 119 rese-IQ.

Skall genast skickas till mina amerkanska kollegor! :up:

519800 pts andra gången....

silversixx

10/10
Men då erkänner jag att jag chansade litegrann på de tyska slagskeppen. Bara Tirpitz och Bismarck är tuffa nog att läsa om.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"10/10
Men då erkänner jag att jag chansade litegrann på de tyska slagskeppen. Bara Tirpitz och Bismarck är tuffa nog att läsa om.

Ilsken norrman, med antik kanon i fjord, som får in en fullträff gör historien om Blücher mer än intressant.  :up:
En mycket bitter liten man.

Klas Malmström

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "silversixx"10/10

Ilsken norrman, med antik kanon i fjord, som får in en fullträff gör historien om Blücher mer än intressant.  :up:
Var det inte gamla tyska Krupp kanoner dessutom ?
Klas Malmström
Linköping

Holmgren

Citat från: "Klas Malmström"Var det inte gamla tyska Krupp kanoner dessutom ?
Döpta till de i Tyskland vid den här tiden gångbara namnen Aaron och Moses. Men nådastöten för Blücher kom väl från torpedbatteriet om jag inte minns fel?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

jerry

Alla rätt !!

Bosse schön ringde oxå o grattade
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

BigPapaBear

Citat från: "Holmgren"Döpta till de i Tyskland vid den här tiden gångbara namnen Aaron och Moses. Men nådastöten för Blücher kom väl från torpedbatteriet om jag inte minns fel?

Stämmer. Här är lite sköna bilder

http://www.admiral-hipper-class.dk/blue ... today.html
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

På geografitestet var jag på första försöket en fråga och 2000 poäng från att klara nivå 12. Frågan var Mayotte-ön. WTF?!? Bommade med en halv jordglob. På tredje försöket grejade jag nivå 12, men inget särskilt hände då.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Enda svåra är att få 60,000 poäng på sista nivån, men som Elias sa, inget speciellt händer när man klarar det.

Fick över 600,000 poäng utan att klara sista nivån en gång, nästa gång hade jag bara 594,000 poäng totalt men fick mer än 60,000 på sista nivån och klarade den.

Australien och mikronesien (eller vad det nu heter) är ju rena mardrömmen att få frågor om. Karibiska öarna är svåra att pricka in exakt också, syns ju inte ens på kartan.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

pelle

10/10. Flera frågor hade jag aldrig klarat utan uteslutningsmetoden, för att de två andra alernativen var för uppenbart fel. Kanske lite tur också på någon.