Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

SPQR

Startat av magnus lindström, 12 augusti 2007 kl. 20:41:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

magnus lindström

BI ska inte kunna springa 6 hexagoner. Det ska stå 5 på MA.

magnus lindström

Är båda slagen från Jugurtha med i Deluxelådan?

magnus lindström

Citat från: "Strv102r"
Citat från: "magnus lindström"Olyckligt nog så var counters till Barbarian feltryckta.

Hur då feltryckta? Jag tittar på mina just nu och ser inget fel? Är jag blind? :insecure:

Hm... var det inte du som inte fått ditt spel nyss?:)

Strv102r

Fick modulen Barbarian separat.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

magnus lindström

Jag mailade och frågade GMT- då sa det att spelet skickats 10 juni. Idag får jag mail att min order har skickats. Helmysko.

Strv102r

Citat från: "magnus lindström"Jag mailade och frågade GMT- då sa det att spelet skickats 10 juni. Idag får jag mail att min order har skickats. Helmysko.

Jag gjorde exakt samma reflektion...
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

tinG

Citat från: "magnus lindström"Är båda slagen från Jugurtha med i Deluxelådan?

Bara Mathul River, 109 BC vad jag kan se...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

bambaladam

Citat från: "Strv102r"
Citat från: "magnus lindström"Jag mailade och frågade GMT- då sa det att spelet skickats 10 juni. Idag får jag mail att min order har skickats. Helmysko.

Jag gjorde exakt samma reflektion...

Jag fick samma mail igår, och spelet idag. Antingen så gick det ovanligt snabbt att skicka eller så var mailet lite sent.

Tullen höll fingrarna borta för omväxlings skull. Tror snarare de har sommarpersonal. Och att posten har det också. Därav långsamheten och bristen på straffavgifter.

ulve

nej posten kom ut med paketet till min dörr i morse. något de aldrig gjort sen jag flyttade till lägenhet. väckte mig iofs vid 0715 men ändå

BigPapaBear

Citat från: "ulve"nej posten kom ut med paketet till min dörr i morse. något de aldrig gjort sen jag flyttade till lägenhet. väckte mig iofs vid 0715 men ändå

Kommer det en brevbärare och levererar ett krigsspelspaket får han gärna komma tre på natten om det så behövs!  :up:
En mycket bitter liten man.

ulve

nja han levererade ju inte paketet för han ville ha 238 kronor för sit toch tullens besvär...som jag inte hade hemma såklart så jag får snällt gå dit med mössan i handen efter jobbet och hämta det själv :(

BigPapaBear

Citat från: "ulve"nja han levererade ju inte paketet för han ville ha 238 kronor för sit toch tullens besvär...som jag inte hade hemma såklart så jag får snällt gå dit med mössan i handen efter jobbet och hämta det själv :(

Från nästa månads nyhetssändning?

- Under de inledande tingsrättsförhandlingarna hävdade den tilltalade sin oskuld. Han menar att den var en självförsvarshandling att slita spelkartongen ur händerna på posttjänstemannen och stoppa ned de bifogade tullpapprena i halsen på honom.  :)
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Citat från: "tinG"

Detta är fasiken felaktig eller falsk marknadsföring, som tur var kan jag få tag i hela modulen från Elias.

bambaladam

Citat från: "magnus lindström"
Citat från: "tinG"

Detta är fasiken felaktig eller falsk marknadsföring, som tur var kan jag få tag i hela modulen från Elias.

Finns Great Plains med istället (http://boardgamegeek.com/thread/315137)?

hogi_s

Äntligen vilken lycka, SPQR Deluxe nådde Höör idag!!

Men här ville tullen 'bara' ha 216 kr för sitt besvär.

Fick också ett mail igår (26 jun) från GMT Office folks att 'Games Order Shipped' men om man kollar försändelse-id med USPS så skickades paketet den 16 juni.

Skumt, men detta var min första P-500 order från GMT, trodde att det funkade så här.

Strunt samma, fram med nagelkippare och ziplockpåsar, här skall punchas.

'Puncha i natt' roman av Vilhelm Moberg

Nä kanske inte  :D