Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Mattias Rönnblom

Friendly Fire 2005

Startat av Mattias Rönnblom, 9 maj 2005 kl. 17:37:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Mattias Rönnblom

#30
Citat från: "Scipio"Jag och Johan kommer så klart.

ETO har nämnts som aktivitet vill jag minnas...hur får man kontakt med arrangör för att boka eventuell plats?

OK. Noterat.

Pelle, som är en av ETO-arrangörerna, nås på . Jag håller dock reda på vem som vill spela vad. Johan, vill du också spela ETO?

Tommy Röhs

#31
Tänker komma på friendly fire.

Om det finns plats, så vill jag spel ETO.



//Tommy Röhs

Scipio

#32
Citat från: "Mattias Rönnblom"Johan, vill du också spela ETO?
Johan är inte ett stort fan av ETO så han kommer nog att ägna sig åt andra aktiviteter.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

#33
Jag kommer inte att ha möjlighet att närvara, som det ser ut nu. Annars hade ETO varit ett sexigt alternativ.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Mattias Rönnblom

#34
Citat från: "Tommy Röhs"Tänker komma på friendly fire.

Om det finns plats, så vill jag spel ETO.

//Tommy Röhs

OK, kul! Det finns plats.

Scipio

#35
Citat från: "Mattias Rönnblom"OK, kul! Det finns plats.
Räknar vi med ett fullt bord på fem spelare?
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

#36
Jag kommer att dyka upp, men vet inte riktigt vad jag vill spela.

Finns det möjlighet till samåkning från Göteborg så är jag intresserad!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

totte30

#37
Jag kan tänka mig komma till Friendly Fire och spela ETO.
Jag hade planerat att deltaga i Lincon, men en nyinköpt sommarstuga kom ivägen, men tills slutet av Augusti så är nog snickarna/elektrikerna/golvläggarna/rörmokarna/grävarna/brunnsborrarna hyfsat klara :D

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

Tommy Röhs

#38
Hittar inte mitt ETO, måste ha lånat ut det till någon    :(


Finns reglerna till ETO att ladda ner nångonstans?

Scipio

#39
Citat från: "Tommy Röhs"Finns reglerna till ETO att ladda ner nångonstans?
AETO-reglerna finns på Decisiongames hemsida. 2ed reglerna har jag inte sett någonstans.
"Randomization is too important to be left to chance"

Tommy Röhs

#40
Citat från: "Scipio"AETO-reglerna finns på Decisiongames hemsida. 2ed reglerna har jag inte sett någonstans.

Vet du hur mycket AETO reglerna skiljer sig från "vanliga" ETO?

Scipio

#41
Citat från: "Tommy Röhs"Vet du hur mycket AETO reglerna skiljer sig från "vanliga" ETO?
Inte så väldigt mycket. CRTn för markstrid är ändrad till T8-baserad och en del detaljer när det gäller Sitzkrieg, konvojer och Finland osv. är ändrat.
Men själva mekaniken för markstrid/flottstrid/flygstrid är i princip densamma.

Om jag minns rätt så finns det en summering på sista sidan i AETO-regelhäftet över vilka saker som har ändrats mellan versionerna.
"Randomization is too important to be left to chance"

Mattias Rönnblom

#42
Citat från: "Scipio"
Citat från: "Mattias Rönnblom"OK, kul! Det finns plats.
Räknar vi med ett fullt bord på fem spelare?
Ja, det tror jag. Under förutsättning att arrangörerna ska spela, vilket jag tror de vill, så är ni fem nu.

Jon Karlsson

#43
Länken till Lerosreglerna på http://www.lysator.liu.se/friendlyfire/2005/spel.html ger 404. :(
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Mattias Rönnblom

#44
Det stämmer. Tack. Nu ska det vara fixat.