Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore Februari 2009

Startat av silversixx, 13 september 2008 kl. 23:02:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vilket datum i Februari?

30:e Januari - 1:a Februari 2009
1 (7.7%)
6:e Februari - 8:e Februari 2009
2 (15.4%)
13:e Februari -15:e Februari 2009
7 (53.8%)
20:a Februari - 22:a Februari 2009
3 (23.1%)

Antal personer som röstat: 9

Omröstningen har avslutats: 13 september 2008 kl. 23:02:43

Scipio

Citat från: "Vvornth"En till nu med andra ord.  :)
Najs. Listan är uppdaterad. En plats kvar.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

BernadotteOnline

CoM var det gärna för mig med. kommer till 19.
bernadotte

B_J_S

Hoppas att en av platserna var för mig.
Vill så gärna spela CoM  :D
//Jonas

Scipio

B_J_S: En av platserna är redan bokad.

BernadotteOnline: Trevligt.

Länk till posten med anmälda till CoM:
http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?p=25228#25228

Och då var vi fullt bräde. Dags att läsa regler och fila brickor mao.  :)

Reglerna finns att plocka hem här:
http://www.gmtgames.com/p-42-clash-of-monarchs.aspx
"Randomization is too important to be left to chance"

JanK

Er det noen interesse for et linket "A beautiful Skyline" og "An egg is laid" i WaRII ? Jeg tror at 3 tyske og 2 amerikanske spillere burde være passe.

Her skulle man rekke å få en avgjørelse på om victory conditions nås i løpet av en helg. Jeg kan ev. arrangere/administrere dette.

Det skulle bli hele 5 Pz Armee mot amerikanske VIII Corps i Clervaux, Wiltz, Bastogne og St. Vith med Pz Lehr, 2 Pz, 116 Pz vs. 28 Inf, 101 Ab.

Er det noen interesse for dette ?

silversixx

Jag vill gärna testa WaR II, men Jonas har sagt att man bara får spela WaR II när man nåt åldern 35+ :insecure:

tinG

Citat från: "silversixx"Jag vill gärna testa WaR II, men Jonas har sagt att man bara får spela WaR II när man nåt åldern 35+ :insecure:

Fanni, dispens ges till farsor...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Citat från: "JanK"Er det noen interesse for et linket "A beautiful Skyline" og "An egg is laid" i WaRII ? Jeg tror at 3 tyske og 2 amerikanske spillere burde være passe.

Her skulle man rekke å få en avgjørelse på om victory conditions nås i løpet av en helg. Jeg kan ev. arrangere/administrere dette.

Det skulle bli hele 5 Pz Armee mot amerikanske VIII Corps i Clervaux, Wiltz, Bastogne og St. Vith med Pz Lehr, 2 Pz, 116 Pz vs. 28 Inf, 101 Ab.

Er det noen interesse for dette ?

Jan Kristian,

du vet att jag har en svaghet för monsterspel... Jag har dock diskuterat att spela BAR under Galore. Å andra sidan kommer jag att lägga min kommande Ylvatid på ett BAR-projekt. Så kanske, kanske skall jag omprioritera. Jag behöver dock snacka med lite folk först innan jag kan lova bort mig till WaR igen...

Sen är det ju inte så ofta man ges tillfälle att spela med ett två norske guttar!  :D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

JanK

Fanni, så lenge gjennomsnittsalderen er 35 må det vel være i orden  :) Hvis du vil være med å spille WaR II så tar vi med et eksemplar.

Jonas, om ikke du kan være med på WaR II så er selvfølgelig ikke det noe problem, men om vi ble fem spillere skulle det vært veldig morsomt å teste dette dobbel-scenariet.

En mulig fordeling kunne kanskje være noe sånt.
Tysker 1: 26 VG og 5/14 FsJ Rgt samt LXVII Korps (18VG og 62 VG)
Tysker 2: 2 Pz og Pz Lehr
Tysker 3: LVII Korps (116 Pz og 560VG)

Mål:
Tysker 1: Flankeskydd og rydde vei for Pz divisjonene.
Tysker 2: Bastogne og Meuse
Tysker 3: St Vith og Meuse (samt Elsenborn Ridge)

Høres ut som en begivenhetsrik helg !

Kristian

WaR2 kan vara ett alternativ  men är också sugen på att testa Overlord eller Devils Cauldron.

silversixx

Citat från: "Kristian"WaR2 kan vara ett alternativ  men är också sugen på att testa Overlord eller Devils Cauldron.
Cauldron kan jag stötta på...

Jävlar i mig, det blev en massa spel som man hade möjlighet att spela helt plötsligt!

Ska jag ta med mitt ex av overlord + tkg, eller tar du ditt egna exemplar? Ylva-Markku är sugen på att testa det.

silversixx

@Jank:
Jag är en total novis, finns det regler någonstans som man kan läsa in sig lite på?

Vvornth

Citat från: "silversixx"@Jank:
Jag är en total novis, finns det regler någonstans som man kan läsa in sig lite på?

WaR reglerna är väl inget man direkt läser "in sig lite" på.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

silversixx

Min text missförstods nog.
Jag vill ha ett hum om vad det handlar om när vi kör igång. Som värdena på blipparna, förflyttning, strid och supply. Sen lär man nog få spela för att ta in allt annat från den 95 sidor tjocka regelboken :)

JanK

Fanni: Om du skal lære litt WaR II regler tror jeg (ubeskjedent nok) at WaR II play aids på Roger sin web-site er enkleste måte.

Last ned "Player Turn guide", "Movement Tables" og "Ground Assault Tables and info" og se gjennom disse. Det vil gi deg en oversikt over rekkefølger og hovedtrekkene i hvordan dette fungerer.

http://www.foxtail.nu/roger/indexwar.htm

Ellers skulle jeg også veldig gjerne være med å spille Overlord + TKG. Det ville vært helt perfekt.