Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Enemy at the Gates-challenge

Startat av Gamaliel, 19 mars 2009 kl. 09:31:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Gamaliel

Vi utmanar hugade krigsspelare i Malmöområdet att möta vårt väloljade och samkörda team i ett parti OCS "Enemy at the Gates". Vi har en färdig bunker till vårt förfogande i Malmö där spelet kan stå uppställt.

Vi är så övertygade om vår egen förträfflighet att vi låter utmanarna välja sida. Stäpp, städer, sovjet och stridsvagnar.... vem kan motstå det :ultra: ?

Andreas Lundin

#1
Är det Enemy at the gates - spelet, eller Enemy at the Gates - scenariot (som ingår som en del av Case Blue - spelet)? Jag skulle förstås mer än gärna spela i båda fallen!  :)

Hur ofta hade ni tänkt er spela?

I det förstnämnda fallet erbjuder jag att vi utnyttjar mitt exemplar av Case Blue, så att regler, karta och oob är uppdaterade.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Gamaliel

#2
Vi hade tänkt Enemy at the Gates- spelet, mest eftersom vi äger det inom gruppen  :D.

Om vi kan använda oss av en uppdaterad version som finns i Case Blue är det ju bättre så klart.

Vi funderar på att spela en dag i veckan. Vi har förhandlat fram det med flickvänner och fruar och det fungerar fint.

Andreas Lundin

#3
Count me in!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Fredrik H

#4
Jag hoppas vi kan få se rapport med bilder om utvecklingen av det här partiet, det skulle vara roligt att se EAtG som AAR.  :ultra:

Gamaliel

#5
Vi är nu nästan två fulla lag, men det finns plats för ytterligare någon. Ta chansen att spela ett riktigt kul spel!

sfclinken

#6
Citat från: "Gamaliel"Vi är nu nästan två fulla lag, men det finns plats för ytterligare någon. Ta chansen att spela ett riktigt kul spel!

Jag är helt klart intresserad men det beror på hur var och när det ska spelas. En kväll i veckan låter som det funkar men det beror på vilken kväll det handlar om.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Gamaliel

#7
Vi funderar på onsdagskvällar i min källare. Jag bor vid S:t Knuts torg i Malmö.

Andreas Lundin

#8
Vore kul om du kunde vara med Peter.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Gamaliel

#9
Instämmer med Andreas  :)

sfclinken

#10
Citat från: "Gamaliel"Vi funderar på onsdagskvällar i min källare. Jag bor vid S:t Knuts torg i Malmö.

Märkligt. Onsdagar är i stort sett den enda dagen i veckan som skulle kunna fungera. :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Gamaliel

#11
Det måste vara ödet....  :shock:

Andreas Lundin

#12
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#13
Bilder, ungdomar! Bilder.
En mycket bitter liten man.

silversixx

#14
Citat från: "BigPapaBear"Bilder på ungdomar! Bilder.
Men Björn då :o