Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Enemy at the Gates-challenge

Startat av Gamaliel, 19 mars 2009 kl. 09:31:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Gamaliel

#15
Ska bli kul att ge sig på OCS igen. Ska vi satsa på att starta upp nu på onsdag (25/3)?

Andreas Lundin

#16
Funkar för mig, men jag slutar inte förrän vid 17.30-18-tiden...

...skall jag ta med mitt ex av spelet då?  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

#17
Citat från: "Gamaliel"Ska bli kul att ge sig på OCS igen. Ska vi satsa på att starta upp nu på onsdag (25/3)?

Jag är med. Kan dyka upp allt från 15.00-16.00 tiden.

Kan ni specificera mer än St Knuts torg?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BernadotteOnline

#18
Finns det plats för en till? Kan kanske inte alla onsdagar, men helst varannan.

BigPapaBear

#19
Citat från: "silversixx"
Citat från: "BigPapaBear"Bilder på ungdomar! Bilder.
Men Björn då :o

 :P
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#20
Vad gött det skulle vara om vi fick till en bra spelgrupp här nere i Skåneland!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

jerry

#21
Ja lycka till man känner sig lite som skåning här i blekinge å det är ju inte mer än 13 mil till malmö.......

Har länge funderat över varför kristianstad är så öde när det gäller krigsspel , där har ju funnits två butiker som sålt spel samt en gammal militärort....lite surt.

Som sagt lycka till vi här i karlshamn håller lågan levande en gång per vecka med "red barricades"

jerry
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Gamaliel

#22
CiteraFinns det plats för en till? Kan kanske inte alla onsdagar, men helst varannan.

Jadå, det borde få plats med ytterligare en person. Fördelen med att vara i två lag är att alla inte behöver vara med varje gång utan det räcker att ett par är där på varje sida för att det ska funka.

Vi siktar på att börja sätta upp spelet på onsdag runt 18-tiden då. Bara det är ju en prövning. Jag PM:ar ut adress och portkod.

sfclinken

#23
Pratar vi scenario 7.11 19 Nov 1942: Uranus &
Mars: EatG Map Area?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

#24
CiteraPratar vi scenario 7.11 19 Nov 1942

Ja, det låter som fina fisken det!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

#25
Nu har jag sorterat counters i två dygn. Jag har lagt ryssarna i små arméhögar och axelmakterna i små kårhögar samt fördelat dem i små lådor.

Setupen är uppförstorad i två ex på A3. Detta skall göra att setupen går fort och smidigt.

Hur är det med plexi? För plexi måste vi ha. Annars är jag inte med!  :wink:  

Jag har iofs lite plexi från K-Rauta vi kan använda...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

#26
Är det fyra standard Gamers kartor eller mer vi skall ha plexi till?
Ring Andreas så packar jag lite oxå

sfclinken

#27
Det har börjat!!!!

Stort tack till Johan som har fixat vår egen lilla varglya där vi kan spela.

AAR kommer när vi är längre än setup...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Gamaliel

#28
Vill tacka alla för att ni kom igår! Superroligt att det har börjat. Tyskarna har inte slagit en tärning eller fått flytta en bricka än och det ser redan nattsvart ut... det här kommer att göra ont. Länge.

sfclinken

#29
Citat från: "Gamaliel"Vill tacka alla för att ni kom igår! Superroligt att det har börjat. Tyskarna har inte slagit en tärning eller fått flytta en bricka än och det ser redan nattsvart ut... det här kommer att göra ont. Länge.

Förhoppningsvis. För hade det inte sett nattsvart ut nu så hade vi nog fått ett kort parti.  :wink:

Men jag tror November och December kommer bli tuffa (hoppas jag). Sen kommer de stora pojkarna in....  :ultra:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "