Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Spelande på Lincon?

Startat av Tommy Röhs, 22 april 2009 kl. 19:12:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tommy Röhs

jag dyker upp runt 18-tiden på Onsdag. Öppen för alla förslag på spel...

//tommym Röhs

Andreas Lundin

Kan vi, så skramlar ihop till ett parti HIS, tycker jag. Hoppas att spelet är så poppis och så mycket spelat att alla kan reglerna. Det vore kul att dra igång utan regelgenomgång för en gångs skull.

Vaddå? Man kan ju drömma!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Kommer ner torsdag em. Med en laddning countertrays och ett napoleonkrigsspel som måste blindtestas.

Andreas Lundin

Ä're nå'n mening att ta me' sig ett CWB eller kanske till och med ett RSS-spel?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Andreas Lundin"Ä're nå'n mening att ta me' sig ett CWB eller kanske till och med ett RSS-spel?

Testa mitt spel istället.

Delirium

Hade inte varit så dumt att bränna av ett Here I Stand redan på onsdagkvällen. Tar med mitt lätt skadade spel, kan ju åtminstone inte bli öl på det på Lincon.  :P

Spelar helst i raskt tempo med högt i tak i kringdiskussionerna.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

CiteraSpelar helst i raskt tempo med högt i tak i kringdiskussionerna.

:up:

CiteraTesta mitt spel istället.

Yessir!

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Förresten, var finns gratisparkeringarna? :wink:

På i princip hela universitetsområdet. Gratis från onsdag eftermiddag typ.
En mycket bitter liten man.

Delirium

Verkar som vi behöver två man till för att fixa ett HIS omedelbums på onsdagen om vi har mig, Roger, Tommy och Andreas.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

A F

Citat från: "Andreas Lundin"quote]Testa mitt spel istället.

Yessir![/quote]

Maila mig så ska du få lite input i förväg.

thermopylai

Jag kommer att dyka upp runt torsdag lunch. Baserat på vad som föreslagits här är jag mkt intresserad av att prova bl.a. Totaler krieg, Triumph of Chaos, Clash of Monarchs, CoH och NapOp (Fager, skicka gärna input till mig också). Tar nog med mig nåt OCS också.

Vi ses!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

A F

Är det nu flera som vill få aktuella NapOp-grejer skickade? Maila mig. Jag tar ner karta och brickor och allt, men det kan vara kul att kolla i förväg. Tack för ert intresse redan nu.

Erik M

Lite vilt försök (med tanke på att det väl bara är Mode och Tommy som känner mig) men hur är det med intresset för sci-fi/fantasy på LinCon?
Jag skulle ju bra gärna ta med Dragon Pass och få spelat det seriöst.
Nej, jag spelar inte hitler-bingo, dock före och efter. Och bredvid, utanför och under.

A F

Citat från: "Erik M"Lite vilt försök (med tanke på att det väl bara är Mode och Tommy som känner mig) men hur är det med intresset för sci-fi/fantasy på LinCon?
Jag skulle ju bra gärna ta med Dragon Pass och få spelat det seriöst.

Kul idé.

f98alda

Jag kommer upp onsdag kväll, men relativt sent (jäkla sätt av folk på jobbet att lägga möte till 17.00 dan innan ett konvent...).
Och jag är som vanligt på att spela vad som helst som nån är villig att lära mig reglerna till.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend