Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Spelande på Lincon?

Startat av Tommy Röhs, 22 april 2009 kl. 19:12:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

:shock: Va! Har inte ni halvdag dagen före röd dag?  :lol:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Laddar upp rejält med köttbullar och brunsås så man står sig över konventet. Ses på plats!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Delirium

Jag var med och spelade Here I Stand två gånger, Clash of Monarchs, Unhappy King Charles och Twilight Struggle i krigsspelsrummet med omnejd. Hann dessutom med ett parti Thurn und Taxis (stavning?) i receptionen innan jag körde hem igår kväll efter 48 timmar Lincon. Mycket lyckat!

silversixx

Citat från: "Delirium"Jag var med och spelade Here I Stand två gånger, Clash of Monarchs, Unhappy King Charles och Twilight Struggle i krigsspelsrummet med omnejd. Hann dessutom med ett parti Thurn und Taxis (stavning?) i receptionen innan jag körde hem igår kväll efter 48 timmar Lincon. Mycket lyckat!
Du lyckades pressa in 1 års spelande på 48 timmar. Respekt :up:

Rydfalk

Det var ett kul LinCon! Under mina c:a 50 aktiva timmar (sover ju hemma...) hann jag bland annat med:

Here I Stand: En ny spelupplevelse. Partiet där Luther brann under spelturn 1 var en höjdare! Härligt dolkstötande!
Wings of War: Sålde in det till en polare som köpte allt allt till spelet.
Conflict of Heroes: Ett halvdussin partier, bäst var när jag retade en squad tyska pionjärer till den milda grad att de gick bärsärk och brände allt i sin väg genom att upprepade gånger rulla 11:or....
Rock of the Marne: Teleporterade runt stormtrupper till ingen som helst nytta, men det var kul.
NapOp: Där Dupond (eller var det Dupont?) satt i sin by och krökade, pippade och lastade skatter tills det hettade till! Då skrev han ordrar så att pennan blödde och bankade skiten ur spanjackerna. Sandels, gå och lägg dig.
Auktionen: Fick med mig ett Lion of the North.

Ser redan fram mot nästa LinCon, men därimellan kommer FF :)

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Vi antecknade det som spelades och detta är årets lista fram till lördag 01:00.
- Here I Stand
- Conflict of Heroes
- Fields of Fire
- Assyrian Wars
- Manoeuvre
- Clash of Monarchs
- Unhappy King Charles
- Trenches of Valor
- World at War - Eisenbach Gap
- Wings of War
- First Blood - Second Marne
- Storms over Stalingrad
- Memoir '44
- Twilight Struggle
- Operation Michael
- East Front
- Tunisia
- Crusader Rex
- ASLSK #1
- S:t Lô

Kan ha missat nåt...

Väldigt lite andra världskriget de första dagarna, men det tog sig lite på slutet.

/Mikael

Erik M

Inte blev det spel, men trevligt att återknyta bekantskapen med folk.  :up:
Nej, jag spelar inte hitler-bingo, dock före och efter. Och bredvid, utanför och under.

Andreas Lundin

Bra arrat!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Rydfalk"NapOp: Där Dupond (eller var det Dupont?) satt i sin by och krökade, pippade och lastade skatter tills det hettade till! Då skrev han ordrar så att pennan blödde och bankade skiten ur spanjackerna. Sandels, gå och lägg dig.

Pierre Dupont D'Letang, Divisionsgeneral.

A F

Tack alla för en trevlig helg.

f98alda

Citat från: "Andreas Lundin":shock: Va! Har inte ni halvdag dagen före röd dag?  :lol:

Nej. Det finns nackdelar med den privata sektorn, tyvärr.

Och i övrigt får jag tacka för goda partier av de få spel jag spelade i krigsspelsrummet (det blev mycket annat i år).

Det vart också betydligt färre kommentarer i stil med "du är ju dum i huvet på riktigt" vad gäller pixelerad konst i 3D med magickort som grund...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Rydfalk

Citat från: "f98alda"Det vart också betydligt färre kommentarer i stil med "du är ju dum i huvet på riktigt" vad gäller pixelerad konst i 3D med magickort som grund...

Vi har vant oss  :wink:

/Mikael

Delirium

Tack för att du tog ansvar för rummet Mikael, och tack för gott motstånd i samtliga spel till deltagarna!

Rydfalk

Citat från: "f98alda"Och i övrigt får jag tacka för goda partier av de få spel jag spelade i krigsspelsrummet (det blev mycket annat i år).

Din insats som Luther värmde i alla fall!  :wink:

/Mikael

Rydfalk

Citat från: "Delirium"Tack för att du tog ansvar för rummet Mikael, och tack för gott motstånd i samtliga spel till deltagarna!

...och Pelle - som fick städa - och Villiam - som tog hand om ungdomar och nybörjare.

Tack själva alla! Jättekul konvent!

Det var kul, och lätt. Till stor del består vi ju av en bunt erfarna grognards som väller in och sköter sig själva....

Vi kommer tillbaka nästa år och nu vet vi vad det rör sig om, så vi ska nog kunna fixa det lite bättre till nästa år!

/Mikael