Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Countersortering Starterkit 1-3

Startat av stenbäck, 3 juni 2009 kl. 00:11:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

stenbäck

Hej!

Jag behöver råd av någon rutinerad, av den
enkla anledningen att jag inte vill uppfinna hjulet
igen.

Är det någon av er som kör ASL SK1-3 och som har
sorterat era counters i lådor (Typ Raaco)?

Finns något exempel på system att beskåda?

Jag har sett flera bilder och guider (för t.ex. Raaco) med hela ASL systemen, men det är en aning svårt att översätta detta till starterkit.

Jag vill veta vad man bäst sorterar tillsammans med vad.....

Så är det någon där ute som har gjort detta och är villig att dela med
sig av sina åsikter och erfarenheter så är jag beredd att lyssna.

// Stenbäck

daniel

Jag vill ha mina SK:s portabla vilket har gjort att jag har använt de counter-trays som man kan få tag på från UGG (Fager) alt. gamemaniacs

Dessa passar precis i originallådorna och man får plats med 2 st/låda.

Exakt sorteringen är inte så noga, inte allt för många olika sorter i samma fack. :)

// Daniel
Daniel Johansson

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?
http://www.armagedon.se - Spelande i Borås!

stenbäck

Hej Daniel!

Ja det kanske kan vara ett alternativ, men jag tycker det vore smidigt att hitta en låda och en sortering som gör att jag får med counters till alla sk's på en gång. Jag tror säkert allt rymms i en av Trojangames standard Raacos, men jag måste hitta något system.

Annars ska jag kolla in ditt förslag.

// Stenbäck

Andreas Lundin

I ASL-SK 1-3 är det sammantaget inte så många counters. Jag har sorterat samtliga i tre stycken countertrays och det funkar skitbra. Sortering sker efter nationalitet, storlek på enheterna samt efter truppkvalitet. Alla SW & ledare sorteras efter nationalitet. Guns och vehicles kan man sortera i enbart två högar - allies och axis. Statusmarkörer etc delas upp efter sort - jag har små ziplockpåsar för det fungerar bättre i praktiken än lådor för den typ av counters.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

ulve

jag börjar mer och mer trop på att sortera alla enheter av samma kvalitet i samma fack. det går så pass fort att ta rätt färg (om man har många i alla fall). Alla 1st lines i samma burk alltså. Fast själv har jag dem i countertrays som ryms i respektive kartong.

stenbäck

Tack för era synpunkter. Jag tar till mig vad ni säger
och ska ta en fundering. Har i alla fall beställt Countertrays
idag till att börja med. Fick ju se i Ambushlådan hur det såg ut,
Daniel!

tobias

Tråd flyttad till Andra världskriget.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå