Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Stora nordiska kriget

Startat av thermopylai, 16 september 2005 kl. 13:01:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

thermopylai

Nån som känner till nåt mer om det här spelet än det som står på sajten (se länk)?

http://www.milhist.dk/games/nordic_war.htm

Intressant och underspelat tema, men jag blir lite rädd när jag ser screenshotsen (om de är representativa för spelet). Vem fan byggde 50 mils front med ett regemente per hex under den här perioden?  :roll:

Finns det nåt bra (strategiskt) spel om stora nordiska kriget? Jag känner till On to Moscow också från S&T. Nån som provat? Är det nåt att ha?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

A F

Citat från: "thermopylai"Vem fan byggde 50 mils front med ett regemente per hex under den här perioden?  :roll:

Som du ser så var det vanligt. Kalle 12 angriper bunkerlinjerna på väg mot Novgorod i nya DANSKA Vallack-Krieg General...

Lars Wistedt

Hej,

jag och två engelsmän (varav en svenskättling) har ett avtal med HPS Sims där vi precis påbörjat ett arbete med att ta fram ett PC-spel om Stora Nordiska Kriget. Till strukturen kommer det att likna HPS titlarna om Amerikanska Inbördeskriget och spänna över tiden 1700-1718.
Dock är vi bara inne i fakta-samlarfasen, vi har bra underlag vad avser kartor och OOB och skall under hösten utveckla campaign-funktionen.
Vi räknar med att ha en demo om ca ett år och färdig produkt inom två år. Om det finns någon med specialkunskaper i ämnet så är ni välkomna att höra av er!
/ Lars W
Enköping

Rydfalk

En polare - Thomas Årnfelt -  här i Linköping, som inte insett storheten i krigspel.se, har gjort ett figurspel från tidsperioden som tyckts hyfsat framgångsrikt i alla fall, Gå På!. Han har ett eget förlag: http://www.arnfelts.com/

(Han jobbar på ett WWI spel också apropå diskussionen i ett annat forum)

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

T

Citat från: "Rydfalk"En polare - Thomas Årnfelt -  här i Linköping, som inte insett storheten i krigspel.se, har gjort ett figurspel från tidsperioden som tyckts hyfsat framgångsrikt i alla fall, Gå På!.

Men nu är jag här 8)

Jo jag har väl läst en del om ämnet...

/Thomas

thermopylai

Hej Thomas!

Gå På är ett riktigt kul spel. Synd att jag är för lat för att skaffa armeer, så det blir mest att jag spelar på konvent när Texas kör det.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

T

Kul att du tycker det!
Det blir nog ngt på LinCon i år iaf... (Siktar in oss på att sätta upp Fraustadt igen om inte annat)...

Olsson

Citerajag och två engelsmän (varav en svenskättling) har ett avtal med HPS Sims där vi precis påbörjat ett arbete med att ta fram ett PC-spel om Stora Nordiska Kriget. Till strukturen kommer det att likna HPS titlarna om Amerikanska Inbördeskriget och spänna över tiden 1700-1718.

:D Sätt gärna upp mig på speltestar-listan.

I desperationen över att aldrig ha hittat något PC-spel i ämnet, har jag för ett par år sedan skapat mig ett alldeles eget.

GNW Poltava är baserat på Battleground NIR. Resultatet finns att beskåda på följande länk. Naturligtvis full av brister, men utifrån mina källor gjord så gott det går.

http://biphome.spray.se/j.l.olsson/Games/GNW/GNW.htm

Om inte 100% historiskt korrekt, så hoppas jag ändå att det är underhållande och så vitt jag vet unikt i sitt slag.
Lars Olsson