Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Enemy at the Gates-challenge

Startat av Gamaliel, 19 mars 2009 kl. 09:31:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jonjac

Citat från: "BigPapaBear"Kan för mitt liv inte begripa hur man orkar sitta ensam framför en bildskärm så länge, men fungerar det för er så är det toppen!  :up:  

Krigsspelandet handlar ju lika mycket om att hänga med polarna, äta bullar, prata bajs och göra förnedrande segerdanser. Man vill ju ha den där nagelbitarstämningen i luften när tärningarna ska rullas...

Varför välja? PBEM är för mig ett alternativ till spelande när jag inte kan spela i verkliga livet. För med PBEM kan jag sitta själv framför datorn när resten av familjen lagt sig. En bokad dag i veckan för spelande i lokalen är precis vad som går in i familjeschemat.

BigPapaBear

Citat från: "jonjac"Varför välja? PBEM är för mig ett alternativ till spelande när jag inte kan spela i verkliga livet. För med PBEM kan jag sitta själv framför datorn när resten av familjen lagt sig. En bokad dag i veckan för spelande i lokalen är precis vad som går in i familjeschemat.

Gillar man PBEM/Vassal ska man självklart spela det så mycket man kan/vill/orkar. Men för mig känns det lika givande som sex via nätet.
En mycket bitter liten man.

tinG

Citat från: "BigPapaBear"Gillar man PBEM/Vassal ska man självklart spela det så mycket man kan/vill/orkar. Men för mig känns det lika givande som sex via nätet.

Det är ju inte så väldigt långt i från att lägga en massa tid på krigsspel via pbem/vassal/cyberboard och att ligga X antal 1000 inlägg före oss andra på det här forumet....  :P
(Men det är klart.... vissa av oss klarar av både och...  :oops:  )
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

jonjac

Citat från: "BigPapaBear"Gillar man PBEM/Vassal ska man självklart spela det så mycket man kan/vill/orkar. Men för mig känns det lika givande som sex via nätet.
...och det vill inte säga lite det!!! ... jaha... du menar tvärt om. Okej.  :wink:

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Det är ju inte så väldigt långt i från att lägga en massa tid på krigsspel via pbem/vassal/cyberboard och att ligga X antal 1000 inlägg före oss andra på det här forumet....  :P
(Men det är klart.... vissa av oss klarar av både och...  :oops:  )

Haha! Vad ska jag annars göra på jobbet?  :)
En mycket bitter liten man.