Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tullfaan

Startat av magnus lindström, 23 oktober 2005 kl. 20:55:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

magnus lindström

Thank you for your order. If your order can be shipped via UPS, then it will
ship over the next day or two. If your order ships via the USPS, then it will
ship within 5 business days.

Är det någon som vet om UPS hanteras av tullen? Smiter förbi eller åker alltid fast?

BigPapaBear

UPS är ganska duktiga på att fastna. Det roliga är att fakturan kommer i efterhand...
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Vad menar du? det fastnar men tullen vet ej priset?

Scipio

Jag har fått grejer via UPS som har varit en riktig mardröm.
Betalade för att få prylarna på ett eller om det var två dygn.
Efter fyra så har jag fortfarande inte fått det.
Ringer UPS och dom har ingen aning, dom ska leta efter det och höra av sig.
Nästa dag så har dom fortfarande inte hört av sig så jag ringer igen och dom vet fortfarande inget, så jag ringer tilbaks några timmar senare och då visar det sig att det har fastnat i tulle, hur lång tid det kommer och ta och hur mycket det kostar vet dom inte utan jag kommer väl få ett inbetalningskort från tullen någon gång...
När jag frågar hur jag kan få grejerna fortare utan att behöva vänta en okänd mängd tid på någon tullslip så rekomenderar dom mig att ringa tullen direkt.

Ringer då till tullen och får veta att -Nä det har vi inget med att göra UPS hanterar själva förtullningen av gods...    :evil:

Ringer tillbaks till UPS och får veta det visst nog är på det viset. Ok kan jag få någonstans att betala in pengarna på då så att dom kan få iväg dom redan flera dagar försenade prylarna? Ja dom ska kolla på saken och återkomma, vilket dom naturligtvis inte gör. Ringer dom igen och till slut får jag ett konto betala härket på.
Två dagar senar kommer prylarna.

Var det värt att betala typ 150-200 spänn extra för att få grejerna senare än via USPS och dessutom behöva drabbas av allt detta...nä...

Alla gånger jag har bestält vi UPS så har det fastnat med tull och strulat och dom har inte varit speciellt duktiga på att lösa saken.

Numera så har jag alltid med som villkor på mina Ebay-köp att dom inte ska använda UPS för leverans...
"Randomization is too important to be left to chance"

totte30

Citat från: "Scipio".

Numera så har jag alltid med som villkor på mina Ebay-köp att dom inte ska använda UPS för leverans...

Instämmer med föregående talare....

Har hittills aldrig haft några tullproblem med USPS och ber oftast att få leveransen skickat via USPS.

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

BigPapaBear

Citat från: "magnus lindström"Vad menar du? det fastnar men tullen vet ej priset?

Nej, de vet priset, men istället för att hålla produkten en månad (som vanlig post/tull) får du den direkt. Fakturan slinker in lite senare. Så bara för att du får paketet snabbt behöver det inte betyda att det inte fastnat i tullen...  :(
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

bad nu om USPS så jag får se hur det går.

totte30

Citat från: "totte30".

Har hittills aldrig haft några tullproblem med USPS och ber oftast att få leveransen skickat via USPS.

Utmanade tydligen ödet när jag skrev detta :(  Senaste leveransen via USPS fastnade i tullen... 176 kr + 100 kr i adm avgift :x

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II