Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Conquest of Paradise

Startat av Elias Nordling, 24 februari 2010 kl. 21:29:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

På Galore fick jag också chansen att prova på Conquest of Paradise, som jag velat prova länge. Det blev inte ett fullt parti då klockan blev mycket, slumpen slog väldigt ojämnt och en av deltagarna tappade sugen.

I grunden är det ett utforska-kolonisera-kriga-spel på utforskandet av den polynesiska övärlden. Alla mekanismer är ganska enkla och i mitt tycke trevliga. Ögrupper dras slumpmässigt när man utforskar, och som vi såg kan det som sagt slå väldigt orättvist om man har otur.

Jag gillade spelet och ger det en fyra av fem, men Björn tyckte att det var poänglöst.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jonjac

Håller med om att det kan slå jättefel ibland, men ger det tre bomber av fem då det är rätt så trevligt ändå.

A F

Citat från: "Elias Nordling"Björn tyckte att det var poänglöst.
:lol:

f98alda

Jag tyckte det var lite väl simpelt ibland, men det var helt klart roligt att lyckas skapa en stam med huladansande kannibaler... :)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Delirium

Om man känner för ett parti Settlers är det antagligen ett fullgott alternativ, personligen har jag aldrig känt för ett parti Settlers i hela mitt liv, det finns ju inga kulsprutor. Eller ens flintlåspistoler.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Nä där ligger det i lä från Sjörövarön.

Snowfox

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Elias Nordling"Björn tyckte att det var poänglöst.
:lol:

Finns det inga supplybrickor i spelet?  :lol:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Delirium

Fel Björn, tror jag.

silversixx

Det tror jag med.
Dessutom så hade OCS-Björn antagligen varit grymt besviken med...
För att hålla isär begreppet:
OCS-Björn=Bigpapabear
ETO-Björn=Delirium

Delirium

Kan inte jag få vara Sjörövarön-Björn?

silversixx

Nej.

Elias Nordling

Jo om du skaffar en av gubbarna från sjörövarön som avatar. Fast nej, jag föredrar dig som Björn Mossberg.  :up: