Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spel till android telefon?

Startat av Doomfarer, 28 april 2010 kl. 15:30:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Citat från: "Elias Nordling"Gameloft släppte just tio Androidspel. Kanske finns nåt intressant där:

# Asphalt 5 – kritikerrosat racingspel
# Let's Golf – underhållande golfspel
# Assasins' Creed – Smyg runt som lönnmördare
# Hero of Sparta – episkt krigarspel
# Gangstar: West Coast Hustle – Gangsterspel
# Dungeon Hunter – Fanasyspel
# Real Football 2010 – banbrytande fotbollsspel
# N.O.V.A. Near Orbit Vanguard Alliance – first person shooter
# Modern Combat: Sandstorm – actionspäckat krigsspel
# Tom Clancy's H.A.W.X – nervpirrande anti-terrorspel

Verkar inte finnas för nerladdning än, varker på gamelofts hemsida eller på market. Bra att det börjar komma spel i alla fall, nu får vi bara hoppas att google får tummen loss och öppnar upp betal market i Europa också. Visst går det ofta att hitta spelen crackade osv, men har inget emot att betala för mig om spelet är bra.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Doomfarer

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraSE X10 är jag också nyfiken på då jag alltid älskat (S)Es gränssnitt. Men alla recensioner klagar på att X10 är lite långsamt. Lustigt nog är ju få saker så irriterande med datorer/telefoner som när funktionerna "släppar" i förhållande till inmatningen.

Det är framför allt Feber och M3 som har hängt upp sig på några skönhetsfel. Jag har kört X10 i över en månad och det går bara inte att hävda att den är seg. Den är t ex snabbare än Iphone 3GS vid en direkt jämförelse. Den laggar inte i förhållande till inmatningen.

Jag förstår ärligt inte var detta kommer ifrån? Nu är jag i och för sig ganska biased då jag jobbar på Android SW inom SE, men särskilt seg har X10:an aldrig varit och då har jag ändå använt den sedan november i olika hårdvaruversioner. Vet inte vad som hänt med de recensionsex som skickades ut. Visst finns det skönhetsfel, och visst kan den vara seg i vissa applikationer ibland, men seg generellt sett, nej.

Största problemet är ofta dåligt skrivna tredjepartsapplikationer som inte stänger ner sig själv ordentligt och hoggar minne som tusan. En bra task manager/killer är guld värt.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Elias Nordling

Jag har aldrig hör om någon som faktiskt äger en X10 som klagar över att den är seg.

Men nu testar jag X10 mini, och den är ju RIKTIGT RIKTIGT läcker! :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Citat från: "Elias Nordling"Jag har aldrig hör om någon som faktiskt äger en X10 som klagar över att den är seg.

Men nu testar jag X10 mini, och den är ju RIKTIGT RIKTIGT läcker! :-)

Håller med, min favorit faktiskt även om jag oftast använder stora X10:an. Minin är den enda telefon som jag släpat hem under mina år på SE där min fru sagt en sån vill jag ha. Bara en sådan sak.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Elias Nordling

Det sade Sofia också, faktiskt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

pelle

Citat från: "Doomfarer"nu får vi bara hoppas att google får tummen loss och öppnar upp betal market i Europa också. Visst går det ofta att hitta spelen crackade osv, men har inget emot att betala för mig om spelet är bra.

Det finns ett antal alternativa markets också. En del spel går säkert att köpa direkt från utvecklare/utgivare. Det finns fördelar med att inte ha en Apple-telefon.