Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tidskriften "Militärhistoria"

Startat av aknaton, 19 juli 2009 kl. 20:16:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Fast jag har fortfarande inte fått mitt exemplar.
Eller inbetalningskort. Bläddrade dock lite i den på pressbyrån och insåg att det var en en variant på Allt om Historia, vilket är en usel tidning.

Skaffade en prenumeration på Military Illustrated istället :up:

Jag har inte heller fått någon tidning. Du bekräftade mina farhågor om den är en variant av Allt om Historia.

Funderar på en prenumeration på Military History Quarterly.
En mycket bitter liten man.

silversixx

Nu har jag till slut (och äntligen faktiskt) fått mina tre tidningar.
Och jag ångrar varenda krona som jag brände på den här skiten :evil:

Men skam den som ger sig! Jag gav mig på Krigens Historia istället (SMB's tidning).
Har bara fått ett nummer och kanske är det svårt att uttala sig efter det, men det känns som att det är jävligt mycket Hitler.
Och det kan man få nog av, precis som spel som behandlar östfronten.

Det får blir Military Illustrated istället, där får man ju allt mellan himmel och jord...

hybris

Fick också mitt ex och ringde och avbokade mina nummer efter de 3 som man får för 99kr.

Den var inte dålig men den ganska personliga åsikten i intervjun med Hitlers livakt tog bort mycket av den opersonliga rapportering som jag vill ha om kriget. Som upplägg ungefär som en Illustrerad vetenskap så funkade den bra.Med tiden så kan den nog bli bra,men då måste den bli bättre om den inte ska drunkna i mängden av liknande kopior.

Snowfox

>Det får blir Military Illustrated istället, där får man ju allt mellan himmel och jord...

Jag föreslår att du riktar in dig på "Military History Quarterly" istället.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BigPapaBear

Citat från: "Snowfox"Jag föreslår att du riktar in dig på "Military History Quarterly" istället.

Amen.
En mycket bitter liten man.

jonjac

Citat från: "silversixx"Men skam den som ger sig! Jag gav mig på Krigens Historia istället (SMB's tidning).
Har bara fått ett nummer och kanske är det svårt att uttala sig efter det, men det känns som att det är jävligt mycket Hitler.
Och det kan man få nog av, precis som spel som behandlar östfronten.
...och med senaste numret av Krigens Historia så fick man besked om att tidningen läggs ned.

A F

Citat från: "jonjac"...och med senaste numret av Krigens Historia så fick man besked om att tidningen läggs ned.
Tack för den flaggan. Dom ville eventuellt beställa saker av mig....

Snowfox

Jag såg ingenting i tidningarna som inte görs bättre i Strategy & Tactics och till den tidningen får du dessutom ett spel på köpet. Ofta på intressanta och lite udda ämnen.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.