Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lincon 2011

Startat av Delirium, 21 februari 2011 kl. 15:23:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

pelle

Inte helt optimalt att kombinera Lincon med pappaledighet, men jag siktar på att titta förbi några kvällar. Kanske lite dagtid också om jag lyckas bra med förhandlingarna. Hoppas det går att planera in några kortare spelpass, annars får jag väl se till att ha med mig några bra solospel.

BigPapaBear

Undertecknad närvarar givetvis och kommer att tjuvkika en massa i krigsspelsrummet, men precis som de flesta andra år är Lincon reserverat för eurogames.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Kanske kan övertala någon eurogamekamrat om att blocken i Columbia games sortiment nästan är samma sak som i kuberna Agricola...

Andreas Lundin

Alla spel från Columbia Games är att betrakta som eurogames...  :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Fick ett mail från LinCon:

CiteraHej! Jag antar att du menar på hemsidan. Det jobbas det på, det är rätt knöligt att lägga in nya grejer där (det är sista året vi använder det systemet).

Infon finns dock i Webbutiken: http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=7334022

Med vänlig hälsning Martin BerggrenWebb/Arr

Jo, det kan vara krångligt det där med ADB har jag förstått...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Citat från: "Rydfalk"Fick ett mail från LinCon:

CiteraHej! Jag antar att du menar på hemsidan. Det jobbas det på, det är rätt knöligt att lägga in nya grejer där (det är sista året vi använder det systemet).

Infon finns dock i Webbutiken: http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=7334022

Med vänlig hälsning Martin BerggrenWebb/Arr

Jo, det kan vara krångligt det där med ADB har jag förstått...

/Mikael
Måste säga att det där är helt värdelöst.
Om någon letar upp Lincons sida för att dom funderar på att åka dit för att träffa lite krigsspelare så lär dom ju inte gå vidare till att skapa ett konto och börja boka in sig ifall det inte finns någon information bland listan med arrangemang om att det kommer att vara någon form av aktivitet...  

De löften om att lincon-organisationen skulle förbättra sig från förra året som dom gav ser inte ut inte infrias till i år. :down:
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Tyvärr är det så, Lincon är dåligt på planeringsstadiet men förbaskat bra när man väl är där. Svårt att veta varför det är så svårt med infobiten.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

Citat från: "Scipio"Måste säga att det där är helt värdelöst.

Vi får se när stansoperatriserna väl knackat färdigt så att infon kan läsas in på den aktuella bandstationen och blir allmänt tillgänglig. De flesta krigsspelarna når vi väl ändå här? Ska se vad vi kan göra för att locka in de allmäna spelarna som hänger på LinCon.

Fundrar på om vi kan fronta kartongerna på spelen som spelas så att man ser vad som spelas direkt. Vi brukar vara igång... hela tiden. Ska också kolla om jag kan fixa nån skylt i korridoren/taket som visar att det är Krigsspelsrummet. Får se lite vad man orkar med när det väl är dags  :wink:

Äskade också om en "bandhund" dvs möjligheten att låta någon som inte betalt för sitt band att testa spel. Föll väl inte riktigt i god jord... ska ta upp det igen.

/Mikael

Delirium

Min erfarenhet är att hyggligt väl synliga skyltar vid incheckning och  cafeteria lockar folk bäst, nog bra att fixa något där. Dock är det nog också så att de flesta hardcore-spelare nås här, absolut.

Rydfalk

Citat från: "Delirium"Min erfarenhet är att hyggligt väl synliga skyltar vid incheckning och  cafeteria lockar folk bäst, nog bra att fixa något där. Dock är det nog också så att de flesta hardcore-spelare nås här, absolut.

Obsalut, brukar dra ut en bunt Krigsspels-posters.
/SMR

andqui

Jag kommer att vara på plats 2-6 juni. Det är säkerligen ingen som vet vem jag är men Delirium kan säkert gå i god för mig om det skulle visa sig behövas. :wink:

Citat från: "Scipio"World War II: European Theater of Operations 2ed

Onekligen intressant spel får jag säga. Försökte mig på det i somras med varierande resultat.

Finns det några fler förslag på spel som kan tänkas sättas upp?
Anders

Delirium

:up:

Jag och Anders kommer inåkande på torsdag lunch och drar på måndag och hoppas få med oss fler götelaborgare.

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"Obsalut, brukar dra ut en bunt Krigsspels-posters.
/SMR

Tror jag har en del gamla posters jag med. Kan maila över dem om jag hittar dem, så har du än fler att välja på.

tinG

Citat från: "Delirium":up:

Jag och Anders kommer inåkande på torsdag lunch och drar på måndag och hoppas få med oss fler götelaborgare.

Funderar fortfarande... känner på mig att det får beslutas på en sen impuls.  :wink:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: "tinG"
Citat från: "Delirium":up:

Funderar fortfarande... känner på mig att det får beslutas på en sen impuls.  :wink:
Do or do not, there is no sen impuls.
"Randomization is too important to be left to chance"