Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tabberas i speldubletthyllan

Startat av BernadotteOnline, 17 maj 2011 kl. 09:00:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jonjac

Citat från: "BernadotteOnline"OCS Tunesia
Pax Britannia, VG
Jag kan tänka mig dessa två förutsatt att någon av de ovan inte köper dem.

Snowfox

Jag träder gärna in som reserv på The Art of Siege - SPI om inte Janos håller hela vägen.    :)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Men ärligt talat, pungade du tiotisen spänn för att få dubbla ex av Decisions WITP?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Citat från: "Elias Nordling"Men ärligt talat, pungade du tiotisen spänn för att få dubbla ex av Decisions WITP?

Enligt BGG verkar det bara kosta drygt 3000 kr nu.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Snowfox

Elias, summan är väl inte så mycket att säga om, de där spelen är spekulationsobjekt. Om du väljer dina köp med omsorg går det nog att göra sig en slant när du säljer vidare.

Vill du fundera på kapitalförstöring ska du titta på de pengar vi lägger ned på "vanliga" spel. Där rinner pengarna iväg.  :oops:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Jag anklagar inte någon för kapitalförstöring, jag är bara djupt fascinerad över att någon var beredd att betala motsvarande en semesterresa för att inte bara ha Decisions WITP, utan även ett reservexemplar!

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"Jag anklagar inte någon för kapitalförstöring, jag är bara djupt fascinerad över att någon var beredd att betala motsvarande en semesterresa för att inte bara ha Decisions WITP, utan även ett reservexemplar!
Inget som gäller vad folk är beredda att betala för förvånar mig längre.
Kan sätta en testikel på att om någon lade ut Hitlers mustach för försäljning så skulle någon betala hundratusentals kronor för den.

Nu är det ju åtminstone krigsspel vi talar om, mycket lättare att förstå... ;)
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Om man äger flera ex av DGs War in the Pacific men ändå inte har spelat det på allvar utan bara pillat lite med scenariorna tillhör man, såvitt jag förstått det, samma illustra sällskap som spelkonstruktören själv :-)

silversixx

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Elias Nordling"Jag anklagar inte någon för kapitalförstöring, jag är bara djupt fascinerad över att någon var beredd att betala motsvarande en semesterresa för att inte bara ha Decisions WITP, utan även ett reservexemplar!
Inget som gäller vad folk är beredda att betala för förvånar mig längre.
Kan sätta en testikel på att om någon lade ut Hitlers mustach för försäljning så skulle någon betala hundratusentals kronor för den.;)
Jag hade betalat miljoner!
Om inte för att få gå på maskerad och påpeka att det är Hitlers mustach...

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Om man äger flera ex av DGs War in the Pacific men ändå inte har spelat det på allvar utan bara pillat lite med scenariorna tillhör man, såvitt jag förstått det, samma illustra sällskap som spelkonstruktören själv :-)

En mycket bitter liten man.

Snowfox

Citat från: "Elias Nordling"Om man äger flera ex av DGs War in the Pacific men ändå inte har spelat det på allvar utan bara pillat lite med scenariorna tillhör man, såvitt jag förstått det, samma illustra sällskap som spelkonstruktören själv :-)

Eric Harvey skrev en artikel i Moves om speltestandet av nyutgåvan. De hade samlat grupp för att spela igenom kampanjen. Spelandet började och entusiasmen började sjunka när spelarna insåg att de spelade i realtid och partiet skulle vara klart 5 år senare.  :D

spacemonkey

Arrg! Givetvis är man borta från datorn när detta dyker upp. Har sett att en del personer redan visat intresse för vissa spel. Jag listar dock som jag är intresserade och hoppas på turen.

DAK2
Case Blue
Devil's Cauldron, MMP
Paths to Glory GMT

Kan möjligen vara intresserad av något/några till.

Edit: PM:ade några till som jag kan vara intresserad av.

MB

Är det någon som har fått svar från säljaren?
Det är snart en vecka sedan jag PM till honom.

BernadotteOnline

Hej igen!

Jag sitter och jobbar på era listor igen ikväll. Jag har säckat ihop efter att ha fått intresse för ca 50 spel. Jobbar på det.

Citat från: "MB"Är det någon som har fått svar från säljaren?
Det är snart en vecka sedan jag PM till honom.

BernadotteOnline

Jag har problem med mailen här via forumet.

Vissa PM har inte skickats utan fastnar i utkorgen.
Jag har email i min profil för dem som inte lyckas få mina meddelanden.

J.