Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Min lokala spelbutik...

Startat av sfclinken, 13 februari 2006 kl. 16:20:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

sfclinken

Har tagit in ett gäng med GMT spel....Och det värsta är att butiken ligger i samma kvarter som min arbetsplats...... :shock:

kan bli fattiga månader framöver...

GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Scipio

Citat från: "sfclinken"Har tagit in ett gäng med GMT spel....Och det värsta är att butiken ligger i samma kvarter som min arbetsplats...... :shock:

kan bli fattiga månader framöver...
Vill du vi ska tycka synd om dig eller...?   :twisted:

Jag skulle pantsätta min vänstra testikel för att ha en spelbutike här i trakten med riktiga spel i...   :D
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "sfclinken"Har tagit in ett gäng med GMT spel....Och det värsta är att butiken ligger i samma kvarter som min arbetsplats...... :shock:

Vilken butik?

Citat från: "Scipio"Jag skulle pantsätta min vänstra testikel för att ha en spelbutike här i trakten med riktiga spel i...   :D

Var är "närmaste ort" i din värld?

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Var är "närmaste ort" i din värld?
Från: Skövde  <--

sfclinken

Citat från: "Anders Fager"Vilken butik?

Spel på Djäknegatan i Malmö. Nya arvtagaren till Tradition och en riktigt bra sådan dessutom. Dom har butik i Lund och Kristianstad änsåläng vad jag vet...

GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

A F

Citat från: "sfclinken"Spel på Djäknegatan i Malmö.

Hittar dem inte på webben. Har den nån sida?

Och vad gäller Skövde: finns det nått som ens liknar en hobby/leksaks/spelbutik hos er?

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Och vad gäller Skövde: finns det nått som ens liknar en hobby/leksaks/spelbutik hos er?
Finns nån butik som säljer vattenpistoler och Så kan det låta...det är väl det närmsta man kommer idag...

Magnus2

Citat från: "Scipio"Finns nån butik som säljer vattenpistoler och Så kan det låta...det är väl det närmsta man kommer idag...

Tja det är nog lika illa i Sthlm faktiskt.
Jag saknar att kunna klämma på spelen innan man köper dom.

Magnus

sfclinken

CiteraHittar dem inte på webben. Har den nån sida?

Säkerligen men har inte koll på den.
GMY Peter
GMY Peter

sfclinken

Kan bland annat nämna att dom har Empire of the Sun för 799:-. 30 Years War för 399:-

Sen får ni själva avgöra hur deras priser ligger...Men det känns ju fint att kunna känna/klämma innan man köper spelet...

GMY Peter
GMY Peter

dagon

Finns det någon spelbutik kvar i Sthlm värt namnet? Hörde nånstans att brädspel är lite på G nu igen så det kanske blir läge för någon uppstickare nu eller vad tror ni?

Saknar verkligen det där med att klämma och känna innan köp.   :insecure:
För Kung och Fostervatten

Scipio

SF-Bokhandeln skulle enligt uppgift ha börjat satsa lite mera på brädspel för att fylla upp vakumet.
Nån nämde bland annat att dom hade Paths of Glory och lite annat kul i hyllorna.

Tommy Röhs

Citat från: "Scipio"SF-Bokhandeln skulle enligt uppgift ha börjat satsa lite mera på brädspel för att fylla upp vakumet.
Nån nämde bland annat att dom hade Paths of Glory och lite annat kul i hyllorna.

Paths of Glory, World In Flames och Europe Engulfed är några titlar jag såg i hyllorna hos SFbokhandeln Stockholm, när jag besökte dem tidigare idag.

Doomfarer

Spel på Clemenstorget som äffaren heter i Lund har ett fantastisk utbud av spel, synd bara att deras priser är skyhöga.  :shock:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

sfclinken

Vet inte om jag håller med om att dom är skyhöga. Men visst jämför man med nätbutiker utomlands så ja, då är dom dyra.  Men tar du tex Unispel.se eller wobg.com så är SPEL i många fall tom billigare. Och då får du dessutom lägga på frakt.

GMY Peter (som vill försvara sin kvartersbutik)
GMY Peter