Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fiendly Fire 2011

Startat av Andreas Lundin, 28 juni 2011 kl. 13:59:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Den finfina sökfunktionen fann ingen tråd med ämnet Friendly Fire 2011. Så här är en sån tråd. Så släpp loss diskussionerna.

Själv har jag tänkt åka och skulle helst delta i något Kriegspielaktigt, men det är ju aldrig någon annan som är på när det gäller sådana ting.

Annars har ju None But Heroes förmodligen legat i låda hela sommaren och bara väntat på att få bli spelat...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Klart man kommer på FF.

Vad det blir har jag inte hunnit tänka riktigt på än men efter maratonspelandet på LinCon så funderar jag på om man inte ska plocka med en del mindre spel och hoppas vi blir en liten grupp som kanske vill hinna spela många lite mindre spel under helgen istället för något monster.

Har ju en massa bra mindre spel som inte spelats så mycket. Hearts & Minds, Bitter Victory, Red Sun Rising, Scenarios från Devils Cauldron, Eagle & the Star, St-Lo, Empire of the Sun, A Splendid Little War, First Strike, Case Yellow, Persian Incursion, Race for Berlin m.m.
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Finns det ingen regel som säger att Roger måste klara av ett parti St:Lo per konvent? :D

Jag är ju faktiskt barnledig den helgen...
En mycket bitter liten man.

Delirium

Citat från: "Scipio"Vad det blir har jag inte hunnit tänka riktigt på än men efter maratonspelandet på LinCon så funderar jag på om man inte ska plocka med en del mindre spel och hoppas vi blir en liten grupp som kanske vill hinna spela många lite mindre spel under helgen istället för något monster.

:up:

För tidigt för mig att veta om FF funkar, men viljan finns.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elias Nordling

Vilket datum?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

humza

Elias Nordling

Äsch, ser ut som en krock med annat evevnemang för min del.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

humza

Någon som ska åka från Malmö,Helsingborgs trakten om så är fallet hur tar ni er dit?

Andreas Lundin

Jag åker från Lund, men har inte beslutat mig för färdsätt ännu. Jag tror det blir tåg, men jag får se...kanske glömmer jag att beställa biljett i tid och tvingas ta bilen som vanligt...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Mode

Attans, kolliderar med Modell Gbg. Inget FF för mig i år.    :down:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

BernadotteOnline

Det ser ut som om jag förlorat mina barn på "tärningsspel" den helgen och kan hänga på.

Det vore skönt med tåget (mest för att jag brukar vara trött på söndagen.) Om vi är flera skåningar så blir det dock billigare (och smidigare med delad bil)

Citat från: "Andreas Lundin"Jag åker från Lund, men har inte beslutat mig för färdsätt ännu. Jag tror det blir tåg, men jag får se...kanske glömmer jag att beställa biljett i tid och tvingas ta bilen som vanligt...

BernadotteOnline

Det ser ut som om jag förlorat mina barn på "tärningsspel" den helgen och kan hänga på.

Det vore skönt med tåget (mest för att jag brukar vara trött på söndagen.) Om vi är flera skåningar så blir det dock billigare (och smidigare med delad bil)

Citat från: "Andreas Lundin"Jag åker från Lund, men har inte beslutat mig för färdsätt ännu. Jag tror det blir tåg, men jag får se...kanske glömmer jag att beställa biljett i tid och tvingas ta bilen som vanligt...

P-O Jönsson

Vore roligt med lite Musket & Pike, har våldsam TitE:1914 abstinens också. Hoppas varje år att BAR:Prague skall komma i tid till Friendly fire, men den förhoppningen verkar komma på skam igen.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Andreas Johansson

Jag borde kunna hitta dit.

Algard

Hmmm ledig helg, kanske dags och djupdyka lite mer bland alla krigsspel som finns.

Men utover den uppsatta ASL turneringen vad kan en forstagangs besokare forvanta sig  :oops: