Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Here I Stand - PBEM

Startat av Doomfarer, 5 mars 2006 kl. 14:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon Karlsson

Det är lite synd att, på min skärm i alla fall, alla småmarkörer med text på är sådär precis för suddiga för att man skall kunna läsa texten.  :(
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

tinG

Kan någon skicka filen i vilken vi fick våra kort till mig? Jag har på något sätt lyckats tappa bort den!
Tack!

/jonas (Påve)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Doomfarer

Har nu fixat filerna och skickat en banbulla till Jonas. :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Jon Karlsson

Frågor:

1. Jag har bara mitt powerkort. (Jag laddar HIS_SW-french.gam via "Open game or scenario...", och sedan 95-teser-filen via "Load recorded move file...") Är det någon annanstans än i dropdownlistan i "Tray A" under "French hand" man skall titta?

2. Vad är fönstret ovanför minikartan till för? Det visar den markör man valt men vad är poängen med det? (Jag ser ju markören på kartan.) Och går det att få bort?

3. Alla kort i trayarna är avhuggna så att de saknar nedersta femtedelen av kortet. Kort som läggs på kartan kan jag se hela. Går det att ändra så att jag kan se hela korten även i trayen?

Doomfarer

Citat från: "Jon Karlsson"Frågor:

1. Jag har bara mitt powerkort. (Jag laddar HIS_SW-french.gam via "Open game or scenario...", och sedan 95-teser-filen via "Load recorded move file...") Är det någon annanstans än i dropdownlistan i "Tray A" under "French hand" man skall titta?

Vad menar du med bara? Förhoppningsvis skall du har ett antal flikar i nedre delen av skärmen där du kan växla mellan Powerkort, Karta osv. Om du menar att du inte har andra kort än ditt Home-kort på handen så har du nog glömt att ladda den andra move-filen jag skickade.

Citat från: "Jon Karlsson"2. Vad är fönstret ovanför minikartan till för? Det visar den markör man valt men vad är poängen med det? (Jag ser ju markören på kartan.) Och går det att få bort?

Det visar fram och baksida på vald markör. Kan även vara bra om man har en stack med enheter för att kolla vad som finns i stacken, bara att markera alla enheterna.

Citat från: "Jon Karlsson"3. Alla kort i trayarna är avhuggna så att de saknar nedersta femtedelen av kortet. Kort som läggs på kartan kan jag se hela. Går det att ändra så att jag kan se hela korten även i trayen?

Håller med om att detta är irriterande, har inte kommit på en lösning själv, men jag får väl in och rota i gameboxen.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Jon Karlsson

Citat från: "Doomfarer"Vad menar du med bara? Förhoppningsvis skall du har ett antal flikar i nedre delen av skärmen där du kan växla mellan Powerkort, Karta osv. Om du menar att du inte har andra kort än ditt Home-kort på handen så har du nog glömt att ladda den andra move-filen jag skickade.

Jag menar att jag endast har Home-kortet på hand. (Flikarna längst ned är Game Project, Religious Struggle Card, Power Cards (vilket är någon poängräkningsmoj, inte handen) och Game Map. Inga kort någonstans där.)

Någon mer move-fil än 95-teser-filen? Den verkar inte jag fått, i såfall.

Doomfarer

Har skickat ut den igen.  :)
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Jon Karlsson

Woho! Vilka brottarkort! Stackars er andra! :ultra:

Eller inte...  :cry:

Fler frågor: Hur gör vi med all interaktion under andra spelares turer? Interception, responsekort, Jannisaries, etcetera skall ju alla spelas ut under någon annans turn, ofta mellan det att han säger att han skall göra något och att han gör det, eller mitt i handlingen. Många movefiler som skickas fram och tillbaka?

Doomfarer

När man spelar så här får man räkna med att backa lite ibland för att hålla tempot uppe.

När man anfaller en annan spelare (till skillnad från minors/independent) så flyttar man bara in i rutan och slutar sedan samtidigt som man deklarerar om man tänker spela kort eller inte innan/under striden. Då kan den försvarande försöka intercepta, undvika, spela kort själv osv coh slå för striden om han väljer att stanna.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

tinG

Citat från: "Doomfarer"När man spelar så här får man räkna med att backa lite ibland för att hålla tempot uppe.

När man anfaller en annan spelare (till skillnad från minors/independent) så flyttar man bara in i rutan och slutar sedan samtidigt som man deklarerar om man tänker spela kort eller inte innan/under striden. Då kan den försvarande försöka intercepta, undvika, spela kort själv osv coh slå för striden om han väljer att stanna.
Japp, detta är en välfungerade kompremiss...
-- Napoleon Bonaparte

sfclinken

Citat från: "tinG"Japp, detta är en välfungerade kompremiss...

Håller med fullständigt. Detta kortar ner mailandet avsevärt. I mitt pågående WiF parti lyckades mina goda fransmän skjuta ner halva luftwaffe innan dom kapitulerade. Alla tärningsslag rullades av tysken själv..
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Doomfarer

Har Påven och Kejsaren meddelat Andreas vad de spelar för kort i Diet of Worms?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

sfclinken

Citat från: "Doomfarer"Har Påven och Kejsaren meddelat Andreas vad de spelar för kort i Diet of Worms?

Svar ja. Kejsaren har skickat en depesch med svaret till Suleiman.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Doomfarer

Hallå grabbar, nu får ni öka tempot lite...
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

tinG

Citat från: "Doomfarer"Hallå grabbar, nu får ni öka tempot lite...
Väntar på fransmännens Spring Deployment tror jag...
-- Napoleon Bonaparte