Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Here I Stand < 6 spelare?

Startat av aegneus, 15 november 2012 kl. 18:29:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aegneus

Behöver råd. Är Here I Stand fungerande som spel på tre eller fyra spelare? Eller måste man vara fullt bräde?

Delirium

Det går absolut att spela men upplevs nog som ett nerköp om man är van vid sex man. Tre är bättre än fyra, för då spelar alla två länder.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Doomfarer

Funkar förvånansvärt bra på 3 spelare i alla fall.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BigPapaBear

Nu har jag bara spelat det med sex personer, men jag kan tänka mig att färre spelare = mindre downtime. Låter förträffligt i mina öron, då det är spelets absolut största (enda?) svaghet.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Ja, jag har inte kört det på tre, men med tanke på den ibland irriterande downtime man kan uppleva som ex-vis påve ibland är mördande, så skulle det vara kul att testa på 3.

OT: Är det likadant i VQ?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Tror inte VQ funkar alls lika bra på 3, inte lika många naturliga allianser.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Delirium

OT: Tror Andreas undrar om downtime i Virgin Queen på sex man, och på det är svaret nej. Om det är något som VQ gör bättre än HIS (och i mitt tycker är HIS ett bättre spel) är det just att ge alla spelarna (i stort sett) lika mycket att göra. Sen finns det andra problem med det, men downtime-problemet är borta.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

Tack för det svaren. Får nog sätta upp det på köp/önskas-listan, har liksom inte slutat fundera på det sedan det kom....