Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

April, april...?

Startat av Scipio, 3 april 2006 kl. 11:22:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Tänkte "preordra" spel som Decisiongames planerar att ge ut, så jag gick in på deras hemsida och fyllde i all information som man brukar göra i web-formuläret och loggade sen ut och kände mig rätt nöjd med mig själv.

I stället för en bekräftelse så fick jag ett mail från en ansvarig hos DG med en bifogad pdf-fil i som innehöll min förhandsbokningsinformation.

I mailet så meddelade dom att dom ville att jag skulle ta och skriva ut det här dokumentet  och leta rätt på en fax och sedan faxa detta dokumentet tillbaka till dom (allts samma dokument som dom själva just hade skickat till mig)!?   :shock:

Min första reaktion var att det här måste vara ett aprilskämt...
Jag har förhandsbokat spel hos flera andra tillverkare och dom andra verkar vara nöjda med att man registrerar sig på hemsidan...

Ivarjefall så blev jag så snopen så jag svarade att om dom menar allvar så köper jag nog spelen hellre när och om dom kommer ut istället för att börja krångla med faxar och så.

Nu har jag iofs. tillgång till fax på jobbet men jag kan tänka mig att alla inte har det, borde dom inte tappa en del potentiella kunder på det här viset eller är det så att jag är extra krånglig...?
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

Det borde ju räcka att du mailar tillbaka och bekräftar, verkar dumt att förutsätta att folk har tillgång till fax.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

A F

Citat från: "Scipio"eller är det så att jag är extra krånglig...?

Inte det minsta. Vårt hörn av hobbyn funkar mycket på pre-orders och det faktum att 90% av alla pre-preorders på en produkt blir av. 10% faller bort på ett eller annat sätt och jag tror inte att ett hårdare bindande avtal (ett fax?) skulle hjälpa. Dels för att de enskilda avtalen motsavarar belopp som är för små för att man ska bråka om dem, dels för att om avtalen var hårdare så skulle färre förbeställa.

Beställ av mig istället. Min GotCon-låda sväller och sväller.   :D

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Beställ av mig istället. Min GotCon-låda sväller och sväller.   :D

Oh, trevligt. I så  fall vill jag ha:

- Mine Eyes Have Seen the Glory
- Storm of Steel
- Russian Civil War
- War in Europe
- Atlantic Wall
- Omaha Beach
- Highway to the Reich
- Hurtgen Forest (WAR sequel)
- Campaign for North Africa
- Advanced PTO

:D

A F

Citat från: "Scipio"- Campaign for North Africa

Behöver du ett bokstöd, eller?

Scipio

2ed och _spelbart_ står det på förhandsbäställningen. Så det måste jag ha...hur lättlurad är inte jag...?   :)

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"2ed och _spelbart_ står det på förhandsbäställningen. Så det måste jag ha...hur lättlurad är inte jag...?   :)

Får du för dig att någonsin spela det kräver vi en AAR!!!  :up:
En mycket bitter liten man.

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Får du för dig att någonsin spela det kräver vi en AAR!!!  :up:
Hehe, köper det nog iofs. nu för att kunna ha att kramas med tills jag blir pensionär och då använda mina ytterst diciplinerade ungar för att på kommando flytta mina förband och planera logistiken.
Så recensionen kan dröja lite...    :D

Elias Nordling

Hmm, jag har förbokat spel på Decision games hemsida utan problem, definitivt utan att faxa. Annars brukar det funka lika bra med att slänga iväg en e-post till dem med beställningen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"Hmm, jag har förbokat spel på Decision games hemsida utan problem, definitivt utan att faxa. Annars brukar det funka lika bra med att slänga iväg en e-post till dem med beställningen.
Mysko...jag kanske har en exceptionellt skum framtoning så det kanske bara gäller mig...   :)

Jag har förhandsbeställt spel också från Decision tidigare utan att behöva faxa en massa, men på det så svarade dom att det är skillnad mellan att förhandsbeställa spelen och att på "Pledga" spel från dom...?

Elias Nordling

Ja det jag syftade på var att "pledga". Det har jag gjort utan inblandning av fax.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"Ja det jag syftade på var att "pledga". Det har jag gjort utan inblandning av fax.
Skumt, dom kanske bara helt enkelt inte är intresserade av att jag ska köpa spel för över 10 000 kr av dom...?   :shock:

A F

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Elias Nordling"Ja det jag syftade på var att "pledga". Det har jag gjort utan inblandning av fax.
Skumt, dom kanske bara helt enkelt inte är intresserade av att jag ska köpa spel för över 10 000 kr av dom...?   :shock:

Du är en för liten kund. I kilo.

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Du är en för liten kund. I kilo.
Hmm, jag ska äta upp mig lite till över påsken och försöka igen...

A F

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Anders Fager"Du är en för liten kund. I kilo.
Hmm, jag ska äta upp mig lite till över påsken och försöka igen...

Mer seriöst. Du menar alltså att de krånglar till det för en kund som vill shoppa för en K?