Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Den stora förhandsbokartråden

Startat av Scipio, 11 oktober 2013 kl. 12:41:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Vi behöver en tråd om förhandbokade spel som vi verkligen ser fram emot!

Last Chance for Victory

Iron Tide var ju riktigt riktigt bra så den här hoppas jag mycket på.

Won by the Sword
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Jag behöver inte upprepa Rogers lista, för jag har samma spel på min. Vill bara tillägga:

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Jon

Lägger till några stycken:

The Hunters, solitärt, du och en ubåt. GMT och Consim Press. Betalning planerad att dras i nästa vecka.

Enemy Action: Ardennes. Solitärt i skogen, av Butterfield, ges ut av Compass Games.

Redvers Reverse. Solitärt Boerbråk från Legion Wargames.

SCS. Reprinten har två kartor + en expansion "that adds the Eastern Front from just east of Warsaw during the same time period and a small map attachment that adds the Brittany Peninsula."

Strv102r

Citat från: "Scipio"

Dessa har jag alla på min lista och i synnerhet de två sista ser jag fram mot!

Sedan vill jag så klart pusha för uppföljarna till den sista:

Från Legion games ser jag fram mot detta svenskdesignade spel:

På tal om svenska designer så har jag stora förväntningar på dessa:

Och som speltestare så hoppas jag att de som gillade Men of iron ska bli nöjda med detta:

Men de som jag kanske längtar mest efter är dessa två:

Aviserade, beställda och betalade förra decenniet, och inte i slutet av det. AP verkar ju dock ha överlevt sin kris och till och med fått ut 1866. Så man kanske kan hoppas i alla fall?
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Andreas Lundin

För att titeln på spelet inte ska bli "konstig" torde det inte heta 'don't let a single bastard over the bridge'?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Delirium

Jag tycker GMT:s Churchill ser väldigt intressant ut. http://www.gmtgames.com/p-423-churchill.aspx

Tre spelare måste samarbeta för att knäcka tyskarna men ha så bra position som möjligt efteråt. Twisten med Conference Agendas verkar riktigt intressant i sig men ett trespelarspel (1) som är co-op (2) OCH har en individuell vinnare (3) har ju flera riktigt spännande mekanismer som tilltalar det ädlaste i en som krigsspelare.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Citat från: "Delirium"Jag tycker GMT:s Churchill ser väldigt intressant ut. http://www.gmtgames.com/p-423-churchill.aspx

Tre spelare måste samarbeta för att knäcka tyskarna men ha så bra position som möjligt efteråt. Twisten med Conference Agendas verkar riktigt intressant i sig men ett trespelarspel (1) som är co-op (2) OCH har en individuell vinnare (3) har ju flera riktigt spännande mekanismer som tilltalar det ädlaste i en som krigsspelare.
Ja jag har också varit mycket nyfiken på den och förhandsbokat den. Verkar mycket lovande men det upplägget känns som det riskerar att bli en "hit or miss".

Scipio

Förhandsbokade Picket Duty från LWG och har även Russo-Japanese War 1904 - 1905 bokat sedan tidigare. Båda ser ut att kunna bli helgjutna.

Tordan

P500 på PC-version av Night Fighter

/Tord Hoppe

Elias Nordling

Förbokade just från GMT:
Unconditional Surrender
Fields of Fire volym II
Nightfighter digital edition
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Jon

Jag nappade på D-dayspecialen ($80) för Day of Days, kanske var korkat! Men det kändes rätt just då, sen upptäckte jag fraktkostnaden på $52.65... Nå ja, jag kan ju ändra mig.

Elias Nordling

Ungefär samma här. Tänke också att även om It Never Snows är halvtrasigt krävs det betydligt mindre att bygga ett fungerande Normandiespel.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Ouch, är sugen på Day of Days jag också...men det finns ju mycket Normandie redan...
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed