Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av WCHRs Pocotaligo 1862 & 1864

Startat av Strv102r, 5 augusti 2014 kl. 16:36:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Efter 30 min så har fiendens framskjutna enheter drivits tillbaka och jag är i strid med hans befästa huvudförsvarslinje. Min högra flygel kommer strax att påbörja sin del i anfallet.

Och där är den också under anfall och i strid. Fienden har nu stöd av sina befästningar och mina förband börjar tappa sammanhållning. Resten av scenariot handlar mest om att återsamla förband som viker och skicka dem i strid igen samt att beskjuta fienden. Ingen manöver alls.

Slutläget. Oavgjort. Kändes som fel kartskala för scenariot.

Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Strv102r

Utgångsläget 9 december 1864. Scenariot avhandlar det sista försöket att skära av järnvägen och det sista motanfallet. De federala har ett helt regemente som är avdelat som skogshuggare. Efterhand som man tar terräng mot järnvägen, och förhoppningsvis kan förstöra den, så kommer de att hugga en 50 meter bred skjutgata från befästningarna till järnvägen för att med artilleri kunna beskjuta tåg som lämnar SAVANNAH söderut om man drivs bort från själva järnvägen innan den är förstörd. intressant idé...

Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Strv102r

Det federala anfallet har startat och de tar terräng mot järnvägen.

Och slutläget! Trots överlägsenhet i antal så rörde det sig knappt alls efter första GT då mina motanfall gjorde att det återigen kom att handla om att återsamla upprivna och framgruppera dem igen. Även detta scenario känns vara på fel skala. kanske rätt nivå på brickorna. ungefär samma som i East-West, men här är hexorna tre-fyra gånger större. Kanske hade varit bättre med samma skal som i East-west där med? Men om man spelar fälttågsscenariona för 1862 och 1864 med de avancerade reglerna så hade det krävt tre kartor i samma storlek som nu...

Tja. Intressant spel med mycket ny kunskap, mitt huvudsyfte, och tre bra scenarion och två mindre bra. Kanske de avancerade fälttågsscenariona är bra också? Vi känner oss dock mätta på detta nu.

Oavgjort igen. Järnvägen är öppen vilket gör att det på en högre nivå måste bli en seger för mig liksom historiskt.