Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Finlands sak är vår!

Startat av BigPapaBear, 21 maj 2006 kl. 11:05:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Länge leve Lordi!!!  :up:  :up:  :up:
En mycket bitter liten man.

Brain

Instämmer till fullo! Den energiinjektionen behövde ESC
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Jon Karlsson

Jag noterar mest att det som går som schlager nu för tiden skulle kallats "hårdrock" när jag var liten.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Elimää

Citat från: "Jon Karlsson"Jag noterar mest att det som går som schlager nu för tiden skulle kallats "hårdrock" när jag var liten.

Tack, försökte förgäves hitta någon errata eller faq till livsmanualen nu gissar jag att tråden handlar om schlagerfestivalen ?
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Holmgren

Angående svårheten att klassificera musik:

Avlyssnat på jobbet:
Kollega 1: "Finlands bidrag var bra. Riktig rock. I alla fall sådan rock som jag har växt upp med - jag är ju rätt så gammal nu."
Kollega 2: "Jaha, som Elvis?"
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Brain

Citat från: "Jon Karlsson"Jag noterar mest att det som går som schlager nu för tiden skulle kallats "hårdrock" när jag var liten.

Det intressanta är ju att det är bara i Sverige som det kallas för Schlagerfestival, och feltolkas till att det bara skall vara en viss typ av musik. Det är ju en "Song Contest" och trots skrovlig stämma så är det klassat som en sång

EDIT: Kolla schlager på susning.nu: http://susning.nu/Schlager
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

A F

Citat från: "Brain"Det intressanta är ju att det är bara i Sverige som det kallas för Schlagerfestival,

Finns ens begreppet "schlager" i de länder jag antar att fönbögarna på SVT saknar (Luxenburg, Frankrike, Italien) när de gnäller över myllret av underliga Balduriska säckpipor, ryska lolitor och finska hårddrockare? Och menar Bert Karlsson i sin tur samma sak när han säger samma sak?

:?