Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Startat av tinG, 23 maj 2006 kl. 23:34:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

UPS ringde på min dörr idag... MEN jag var inte hemma eftersom jag hämtade dottern på skolan då!!!!!  :(
Damn!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"UPS ringde på min dörr idag... MEN jag var inte hemma eftersom jag hämtade dottern på skolan då!!!!!  :(
Damn!

I ett sånt läge tycker manju faktiskt att UPS-människan borde titta på fraktsedeln och se att det rör sig om ett brädspel; varvid denne direkt då tänker att "det här är så viktigt att jag sätter mig här och väntar". Som belöning kan han/hon ju få vara med och puncha counters!  :P
En mycket bitter liten man.

tinG

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "tinG"UPS ringde på min dörr idag... MEN jag var inte hemma eftersom jag hämtade dottern på skolan då!!!!!  :(
Damn!

I ett sånt läge tycker manju faktiskt att UPS-människan borde titta på fraktsedeln och se att det rör sig om ett brädspel; varvid denne direkt då tänker att "det här är så viktigt att jag sätter mig här och väntar". Som belöning kan han/hon ju få vara med och puncha counters!  :P

Samma visa idag igen!  

:twisted:  :evil: :down:  :x

Fattar inte riktigt hur dom tänker på UPS! Glider runt på stan och hoppas på att folk ligger hemma på sofflocket och väntar på posten!? Verkar extremt ineffektivt jämfört med att ta reda på ett telefonnr, ringa och bestämma en leveranstid alternativt meddela vart man själv kan hämta upp sitt packet när man INTE jobbar!

*suck*

Think positive! Tullen får inte sina giriga tassar på min dyrgrip!!!  :wink:
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: "tinG"Fattar inte riktigt hur dom tänker på UPS!
UPS är den sämsta jäkla skit som har uppfunnits sedan Herman Göring!

Dom var förbi mig också igår under arbetstid...vad gör folk under arbetstid...jobbar kanske.
Så jag tog och ringde deras telfonnummer för att se om det inte gick att ändra leveransadress...

Jag: -Ni har försökt lämna paket till mig men jag jobbar på dagarna så kan man få veta i förväg ungefär när ni tänker levera det eller kan ni leverera det innan 09 eller efter 17?

UPS: Går inte, vi har inte den möjligheten. Vi levererar så många paket och det är så jobbigt osv...

Jag: - Ok, kan ni då leverera den till mitt jobb?

UPS: -Har du paketnummret?

Jag: -Visst paketnummret är: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

UPS: -Hmm, vi har inte det nummret så det går inte. Vi får inte alltid in alla paktenummer i systemet så det går inte.

Jag: -Okeeeeey, kan man hämta paketet nånstans istället då?

UPS: -Ja, i Jönköping.

Jag: -Okeeeeey, det var ju inte så nära va...så vad kommer hända nu då?

UPS: -Vi kommer att försöka leverera det tre gånger hem till dig under arbetstid och är du inte hemma så kommer vi att sluta sen och sen kommer paketet att ligga på vår central i Jönköping i en vecka och sen så skickar vi tillbaka det till avsändaren i USA...    :shock:

Lysande system va? Jag undrar just vad dom gör om avsändaren i USA också är en privatperson som jobbar? Hamnar paketet då i en evighetsloop och får åka fram och tillbaka över atlanten tills tiden tar slut?
Alltså, det har aldrig strulat med några av dom andra firmorna (posten, Schenker, DHL osv.), men UPS verkar vara väldigt kund och servicefientliga.
Lyckligtvis kunde jag be frugan åka iväg till kusten en timme senare idag istället så hon kunde ta emot paketet medans jag jobbade.

Detta är inte den första gången UPS har visat hur ordentligt värdelösa dom är, kolla in min post i den här tråden från ett tag sedan:
http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=336

P.S. GAtG var ivarjefall en fröjd för ögat när jag väl fick det! D.S.
"Randomization is too important to be left to chance"

Tommy Röhs

Jag har aldrig haft problem med UPS, har alltid lyckats dirigera om leveranser till en annan adress.

Nästa gång du beställer från GMT så kan du be att få paketet skickat via USPS (dvs Amerikanska posten) istället för UPS.

Scipio

Citat från: "Tommy Röhs"Nästa gång du beställer från GMT så kan du be att få paketet skickat via USPS (dvs Amerikanska posten) istället för UPS.
Bra tips, det kommer jag definitivt att göra.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Think positive! Tullen får inte sina giriga tassar på min dyrgrip!!!  :wink:

UPS kan även de tvingas tulldeklarera paket. Då kommer tullfakturan några dagar efter paketet. Sällsynt, men det har hänt mig två gånger när jag försökte undvika tullen på en beställning från Amazon.com (som ALLTID fastnar i tullen).  :x

Andreas Lundin

hm. skumt jag har aldrig fått nåt paket från Amazon som fastnat i tullen... Jag har i alla fall beställt därifrån minst 15 ggr...  8)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

magnus lindström

Hur vet man om tomtarna har försökt leverera då? Jag har då inte hört något

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"hm. skumt jag har aldrig fått nåt paket från Amazon som fastnat i tullen... Jag har i alla fall beställt därifrån minst 15 ggr...  8)

Goddamn! Hur lyckas du? Jag har inbillat mig att Amazon mer eller mindre adresserar pakten direkt till tullverket...

Andreas Lundin

Jag jobbade förrut på en svensk internetbokhandel och vi provbeställde ibland från amazon för att kolla hur lång tid leveranserna tog. Jag kan inte minnas att någon av dessa försändelser hamnade i tullen heller... Och det var ganska många försändelser det. Du måste ha haft extrem otur.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Holmgren

Den här tråden är delad från "Gustav Adolf the Great" i avdelningen Historiska Spel. Här kan vi fortsätta dela med oss av våra erfarenheter av UPS och Tullen.

Tråd delad och flyttad.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

tinG

Mitt spel kom slutligen fram igår eftermiddag!   :)
-- Napoleon Bonaparte

Jezjov

Suck. Tullen slår till två dagar i rad. Ibland är de verkligen på hugget.  :(

Andreas Lundin

Det verkar som om tullen är mer på hugget i Mellansverige än i södra.